Accesul în centrul comercial TOM din Constanţa, deţinut de firma franceză Catinvest, ar urma să fie realizat de la sfârşitul acestui an printr-un pasaj subteran care va fi construit pe sub drumul naţional 2A, principala cale de legătură între Constanţa şi Ovidiu.

17628-tom.jpgLucrările la acest proiect au fost începute la 1 aprilie, iar valoarea investiţiei este estimată la 4,59 milioane de euro.

"Investiţia privată se ridică la o valoare de 4,59 milioane de euro (...). Pasajul subteran, îm­preună cu cele patru benzi în plus, vor fi conectate cu viitoarea centură a ora­şului", au anunţat re­pre­zentanţii centrului co­mer­cial.

Investiţia în acest pasaj va facilita accesul auto în parcarea centrului comercial, în condiţiile în care clienţii care vin în prezent dinspre centrul Constanţei trebuie să aştepte la semafor pentru a putea vira la stânga spre TOM, proiect care cu­prinde în prezent un hiper­market Carrefour, o unitate Bricostore şi o galerie comercială cu Media Galaxy, Intersport sau Marks & Spencer.

Această investiţie va fi realizată şi în contextul în care Constanţa este pe cale să devină un oraş extrem de aglomerat pe segmentul centrelor comerciale. În prezent, pe lângă TOM mai sunt funcţionale şi mallul City Park, lângă parcul Tăbăcăriei, precum şi proiectul Tomis, din zona centrală a oraşului.

În toamna acestui an însă austriecii de la Immofinanz vor finaliza un alt mall în oraş, Maritimo, care vine cu retaileri puternici, precum Auchan, Zara, C&A sau New Yorker, în timp ce francezii de la Cora au început de asemenea con­struc­ţia unui mall în Con­stanţa.

Drept răspuns, pro­prie­tarul centrului comercial TOM, omul de afaceri francez Bertrand Catteau, modifică accesul şi creşte suprafaţa proiectului, atât cu 1.000 de locuri de parcare noi, cât şi cu o extensie a galeriei comerciale şi un magazin de mobilier kika, a cărui construcţie a fost deja înce­pută, deschiderea fiind pro­gra­mată pentru primă­vara anului viitor.

Pe de altă parte, potrivit retailerilor şi consultanţilor imobiliari, Constanţa ală­turi de Cluj sunt oraşele din ţară cu cele mai bune vânzări în formatele de retail modern.

Şi la nivel naţional dez­voltatorii de centre comer­ciale au reluat în ultima perioadă o serie de in­ves­tiţii, iar printre proiectele a căror deschidere este programată pentru a doua parte a acestui an se numără şi Palas Iaşi, Colosseum Chitila, Galleria Arad, Electro­putere Craiova sau extensia mallului Băneasa Shopping City din nordul Capitalei.


Sursa

18 April 2011