Reprezentantii companiei nord-irlandeze de dezvoltare imobiliara Mivan, care detine mallul Liberty Center din zona Trafic Greu a Capitalei, declara ca pe parcursul lunii decembrie traficul zilnic a fost de 22.000-23.000 de vizitatori, cu 20-30% sub asteptari, inclusiv pe fondul crizei care isi va lasa amprenta si in consum.

Proprietarii mallului Liberty Center din Capitala: Traficul a fost cu 20-30% sub asteptari in decembrie"Apasarea crizei s-a simtit in comportamentul de consum, desi n-au fost disponibilizari masive sau reduceri ale veniturilor, insa perspectivele sumbre asupra viitorului au determinat oamenii sa stea cu mana aproape de buzunar. Traficul in Liberty Center a fost cu 20-30% sub asteptari in decembrie, tendinta care am inteles ca s-a pronuntat la nivelul intregii piete de centre comerciale", a declarat pentru ZF Marius Barbu, retail development director al Mivan, firma care detine in coproprietate mallul, alaturi de familia Awdi, care controleaza reteaua Rodipet.

Spre comparatie, in primele trei zile de la inaugurarea din octombrie, centrul comercial a inregistrat un trafic de 160.000 de vizitatori, adica o medie zilnica de peste 50.000 de persoane. Liberty Center are o suprafata inchiriabila de 25.000 de metri patrati, a fost deschis la sfarsitul lunii octombrie a anului trecut si are printre chiriasi Billa, Diverta, Altex, Hervis, Starbucks, McDonald's, Burger King sau operatorul de cinematografe The Light. "Oamenii au fost conservatori, au mers pe 'cararile' pe care le stiau, experimentand mai putin", a adaugat Barbu.

Zece din cele aproape o suta de magazine nu au fost deschise inca, in special din cauza faptului ca semnarea contractelor de inchiriere a fost realizata tarziu, iar magazinele de fashion asteapta colectiile de primavara pentru a nu fi prinse cu stocuri in mijlocul sezonului de iarna. Reprezentantul Mivan nu a oferit cifre legate la vanzarile din cadrul proiectului, motivand ca firma percepe doar chirii fixe, nu si procente din vanzari, astfel ca nu are acces la cifrele de afaceri ale chiriasilor. "Brandurile mari, precum Marks & Spencer, au notorietate, in schimb avem si retaileri noi, in special in regim de franciza, care au dificultati in promovarea brandurilor.

Vom avea in acest an o campanie de marketing de circa un milion de euro si speram ca in preajma Pastelui sa ajungem la un trafic multumitor", a mai spus Barbu. Mivan a anuntat in urma cu mai bine de doi ani intentia de a construi o retea de zece centre comerciale la nivel national sub brandul Tiago. Primul mall din aceasta retea va fi inaugurat in luna septembrie a acestui an, in timp ce lucrarile la urmatoarele doua ar putea incepe in primavara. "Ne dorim sa incepem constructia la mallurile din Ploiesti si Bacau in acest an deoarece suntem convinsi ca trendul se va schimba spre sfarsitul anului 2010, cand am putea prinde noul val. In functie de anumiti termeni, avem promisa finantare bancara pentru aceste proiecte", a mai spus directorul Mivan.

Sursa

23 ianuarie 2009