Proprietarii de spaţii comerciale stradale care se confruntă cu probleme în atragerea unor noi clienţi au început să accepte şi chiriaşi pentru câteva zile. Conceptul de magazine „pop-up" poate fi o soluţie pe perioada crizei.

Magazinele „pop-up" se deschid pe o perioadă limitată, de la o zi până la 30 de zile, de către retaileri sau non-retaileri. Scopul acestor unităţi este similar cu cel al unei reclame şi se deschid de obicei în cazul unor promoţii.

„Avantajele acestui tip de magazin sunt efectul de «buzz», crearea sentimentului de «nou», de exclusivitate şi elementul surpriză caracteristic unei promoţii. De obicei un pop-up store este mai puţin costisitor decât o reclamă la televiziune iar efectul este acelaşi", a declarat Carmen Ravon, consultant în cadrul King Sturge, companie care a intermediat închirierea primului magazin de acest fel din România.

Conceptul a apărut în anul 2003 şi este foarte cunoscut în oraşe ca New York, Tokio, Londra, Shanghai, Paris, Berlin, Stockholm şi Los Angeles, prezentând concepte noi, ediţii limitate sau lansând designeri şi colecţii. Un astfel de exemplu este producătorul de maşini Lexus care a închiriat un spaţiu de retail pentru a găzdui creaţiile a trei artişti avangardisti - un fotograf, un producător video şi un sculptor în lemn - prin aceştia compania dorind să sublinieze inovaţia şi design-ul noului model de maşină care se parchează singură.

Primul magazin „pop-up" pe Calea Victoriei

Primul magazin de acest tip din România a fost deschis de Henkel şi se numeşte Syoss Hair Academy. Amplasat în locul fostului magazin Versace Jeans de pe Calea Victoriei, unitatea va funcţiona tip de 30 de zile.

"Deschiderea unui magazin pop-up este un lucru dificil atât pentru chiriaşi cât şi pentru proprietari, problemele evidente fiind alegerea locaţiei care conferă vizibilitate maximă şi amenajarea spaţiului, care trebuie să fie predat astfel încât să permită începerea imediată a activităţii", explică Carmen Ravon.

 




Sursa

14 September 2010