Târgurile imobiliare sunt o ocazie bună pentru dezvoltatori de a-şi lăuda "marfa". Şi pentru a o ambala cât mai frumos expozanţii anunţă, de obicei, promoţii şi oferte speciale. Chiar dacă nu cumpără, măcar vizitatorii se opresc şi află câteva informaţii când aud de reduceri. E în firea românilor să caute promoţii, spun expozanţii.

Sunt interesaţi vizitatorii târgului de promoţii? Da, ei vin la târg chitiţi pe ideea de promoţie, dar încercăm să le schimbăm ideea, să meargă mai mult pe raportul calitate-preţ, nu neapărat pe promoţie" spune Andreea Chiriţă, director de marketing CityLights Pipera.

"În opinia mea, românii sunt fanii promoţiilor consideră un succes personal a cumpăra ceva mai ieftin, decât a făcut-o altcineva cu un timp înainte sau cu un timp după. Am venit la târg cu o promoţie ce se numeşte trei camere la preţ de două. Venim cu un apartament de 85 mp la preţul unui apartament de două camere de 80 mp" ne-a declarat Mihai Florescu, reprezentant marketing Pallady Towers Residence.

Reducerile de preţ şi bonusurile sunt ofertele promoţionale cel mai des întâlnite în cadrul târgurilor imobiliare. Discount-urile rar sar de 15%. O reducere pe care probabil o oferă orice dezvoltator, fie că este la târg sau nu, dacă simte că un client chiar este decis să cumpere o locuinţă. Şi atunci oare am putea spune că promoţiile anunţate DOAR pe durata târgurilor sunt DOAR o momeală pentru clienţi?

"Variaţia preţului pe fiecare apartament în perioada anului trecut era de la 700 la 900 Euro/mp, determinată de dimensiunile teraselor, iar acum prin scăderea promovată de aproape 20% a ajuns să fie de la 520- 530 Euro până în 760 Euro/mp construit" ne-a declarat Marian Negrilă director general Băneasa Happy House.

Avem şi promoţii pentru această perioadă, promoţii pentru apartamentele de două şi trei camere. Cele de două camere sunt în jur de 73.500 Euro până la 80.000 Euro. Şi apartamentele de trei camere sunt 95.500 Euro, acum promoţional pentru târg. Cu cât aţi scăzut preţurile? Nu foarte mult, să zicem că e un discount de 5-10% maximum" afirmă Andreea Chiriţă director de marketing CityLights Pipera.

Contează foarte mult ca la un târg imobiliar fiecare companie expozantă să vină cu o ofertă mai specială, vizitatorii caută oportunităţi. De asemenea, au toată oferta imobiliară într-un singur loc, astfel pot să facă comparaţii" susţine Cristina Mardare, PR Manager TNI.

Dar se pare că nici promoţiile nu-i mai atrag pe vizitatori. Faţă de anii anteriori când nici nu se deschidea bine un târg imobiliar şi vizitatorii se înghesuiau să vadă ofertele dezvoltatorilor, astăzi numărul celor care vin la un astfel de eveniment a scăzut considerabil.

 

 

15 May 2010