0-1265-autostrada_687_20070525130803_774.jpgIn acest moment, se lucreaza pe numai 15 kilometri, pe tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti. Autoritatile de Mediu se opun defrisarii padurii Surlari, pe unde ar urma sa treaca autostrada.

 Traseul este cunoscut de cativa ani, iar in martie 2007, Compania de utrostrazi obtine avizul de mediu. In noiembrie 2007, Agentia de Mediu declara padurea Surlari zona de maxima securitate ecologica. Se stie doar ca aici traiesc niste „pasari mici". Aceasta este doar una dintre povestile inca nenascutei autostrazi Bucuresti-Ploiesti.

Constructia autostrazii Bu?curesti-Ploiesti este intrerupta de cateva luni si nu poate continua pe motiv ca ar urma sa treaca printr-o padure. Parcela are statut de sit Natura 2000, caz in care conditiile pentru a aproba defrisarea sunt „extrem de severe", a declarat ieri presedintele Agentiei Nationale pentru Protectia Mediului (ANPM), Nagy Zoltan.

Purtatorul de cuvant al Companiei de Drumuri si Autostrazi, Stefan Szobotka, ne-a declarat ca pentru padurea in cauza, Surlari din zona Moara Vlasiei, a fost obtinut aviz de la Ministerul Mediului in martie 2007. Dar ulterior, in noiembrie 2007, padurea a fost declarata zona protejata ca sit Natura 2000.

Din aceasta cauza, acordul de mediu presupune realizarea unui studiu de impact si a unui studiu avifaunistic, care presupune o procedura de lunga durata. „Suprafata afectata de autostrada in cazul padurii Surlari este de circa 37.300 mp. Daca am alege alt traseu, ar insemna sa defrisam cativa km dintr-o padure apropiata", spune reprezentantul CNADNR.

El crede ca totusi se va reusi obtinerea unui acord din partea Mediului, in perioada urmatoare urmand sa fie prezentat si studiul de impact necesar. Nu a dat insa un termen exact.

Sursa

26 March 2008