Chiar dacă nu la nivelul din urmă cu trei ani, în întreaga ţară se construieşte, pe toate sectoarele imobiliare. Multe dintre dezvoltări sunt începute în ultimele luni, după cum altele se pregătesc să demareze. Finanţările se atrag în continuare însă „pe sprânceană". Dezvoltatorii trebuie să prezinte un proiect care să atragă o amortizare sigură a investiţiei.
Săptămâna trecută a fost anunţat începutul lucrărilor la două proiecte. Este vorba de marele parc de retail Colosseum din Chitila şi de construcţia unui complex de locuinţe în Arad, începută de Imotrust Arad. Colosseum este proiectat pentru a cuprinde 190.000 mp de spaţii destinate comerţului detailist, cu peste 480 de magazine şi 8.500 de locuri de parcare şi urmează a fi construit pe o suprafaţă de 620.000 mp. Construcţia parcului de retail, prima etapă a proiectului, a început deja. Aceasta va cuprinde spaţii comerciale pe o suprafaţă totală de 58.000 mp. Deschiderea este programată pentru vara anului 2011, iar printre chiriaşii stabili se află hipermarketul Carrefour şi reţeaua de magazine do-it-yourself Leroy Merlin. Acest proiect promite şi îmbunătăţirea infrastructurii zonei, prin intermediul unor pasaje conectate la o nouă şosea cu trei benzi. Asta pentru că deja la momentul actual prin zonă trec aproximativ 1.300 de maşini la orele de vârf. La toate acestea sunt prevăzute şi o nouă linie de autobuz, precum şi o staţie de tramvai. Investiţia pentru dezvoltarea întregului proiect se estimează că va depăşi 350 de milioane de euro.
La Arad, Imotrust Arad (ARCV) a început construcţia unui proiect de 167 de apartamente, cu o investiţie de 6 milioane de euro. Din această sumă investitorul a anunţat că aproximativ 4,6 milioane de euro au fost atraşi printr-o finanţare. Proiectul urmează să fie gata peste doi ani, potrivit unui comunicat al Imotrust, dat Bursei de Valori Bucureşti. Acestor proiecte recente li se adaugă multe alte construcţii începute de curând, care includ hoteluri, cum e cel care se ridică acum pe Calea Dorobanţi, sau ansambluri de locuinţe care se ridică în zonele centrale ale Capitalei, unde se presupune că, dacă preţul e ancorat în piaţa actuală, se găsesc mai uşor clienţi.
25 October 2010