Piaţa românească ar putea primi o nouă reţea franceză de hipermarketuri, anul viitor. Primul magazin Leclerc probabil că va fi construit pe bulevardul Theodor Pallady, din Bucureşti, pe fosta platformă a producătorului de subtanţe chimice Chimopar, conform unor surse din piaţa de retail.

22605-e_leclerc.jpgCompania cipriotă Meveco Holding deţine terenul de pe bulevardul Theodor Pallady, din Capitală, pe care l-a achiziţionat în luna septembrie de la Chimopar Bucureşti. Cu o suprafaţă de 352.000 metri pătraţi, terenul i-a costat pe ciprioţi 18 milioane de euro. Acolo ar urma să fie construite două noi magazine, deşi reprezentanţii Meveco nu au dorit să comenteze informaţia, anunţă Mediafax.

„Meveco este în negocieri avansate cu doi importanţi retaileri care doresc să intre pe piaţa din România. Compania intenţionează să închirieze două suprafeţe din terenul achiziţionat de la Chimopar pentru construirea a două magazine, unul de 16.000 metri pătraţi, suprafaţă care va fi alocată unui retailer de bricolaj, iar 14.000 metri pătraţi vor reveni companiei Leclerc, retailer alimentar francez", au declarat sursele citate de Mediafax.

Preţuri cu 5% mai mici şi servicii de cumpărături online

Politica Leclerc impune comercializarea tuturor produselor la tarife cu până la 5% mai mici faţă de media naţională, ceea ce va reprezenta o concurenţă serioasă pentru retaileri tradiţionali de pe piaţa din România, comentează sursele citate.

Pentru a asigura cele mai mici preţuri de pe piaţă, Leclerc se va aproviziona direct de la producători, evitând orice formă de intermediere. Mai mult de atât, divizia de marketing a companiei analizează atent preţurile practicate de concurenţă şi stabileşte tarife cu cel puţin 2,5% mai mici pentru fiecare produs de la raft.

Leclerc Drive este serviciul adresat clienţilor ocupaţi. Aceştia îşi vor putea plasa comanda pe site-ul magazinului, iar peste două ore vor putea ridica produsele, scutind timpul petrecut în hipermarket sau cel pierdut la casele de marcat.

Leclerc are o reţea de 627 de hipermarketuri, supermerketuri şi magazine, în Franţa, Italia, Polonia, Portugalia, Spania şi Slovenia. În luna octombrie, compania deţinea 17% din piaţa franceză de retail. În 2010, grupul a avut o cifră de afaceri de 31 miliarde euro, la nivel global.

Pe piaţa românească de retail, lanţurile franceze de hipermarketuri nu sunt de neglijat: Carrefour deţine o reţea de 25 de magazine, Auchan are 9 unităţi, iar Cora este prezentă cu 8 hipermarketuri.

CITEȘTE ȘI: Carrefour va deschide un hipermarket în Mega Mall-ul de lângă Arena Naţională


12 December 2011