Mallul a luat fata galeriilor comerciale „traditionale"

Cea mai cunoscuta zona comerciala a municipiului Constanta care, inainte de debutul crizei financiare, gazduia zeci de magazine a devenit, in prezent, aproape pustie.

Prin spatiile comerciale, vanate in trecut de comercianti si inchiriate in schimbul unor sume exorbitante, bate acum vantul.

Strada Stefan cel Mare s-a transformat din cel mai important vad comercial de pe litoral intr-o zona ocolita de clienti.

Fata zonei comerciale a fost luata de mallul construit in urma cu doi ani, dar comertul din zona a avut de suferit si din cauza scaderii drastice a apetitului clientilor pentru cumparaturi.

A fost in urma cu trei ani mandria Constantei, fiind vizitata zilnic de mii de localnici si turisti care obisnuiau sa isi faca cumparaturile de aici.

Strada Stefan cel Mare, care pe o portiune este des­ti­nata strict traficului pietonal, a fost vanata de comercianti, acest lucru fiind speculat din plin de dezvoltatorii imo­biliari, care au inaugurat noi si noi ga­lerii comerciale.

Din nefericire, acestia nu au mai reusit sa dea marea lovitura pentru ca recesiunea a dus la scaderea drastica a cererii si, implicit, la inchi­derea mai multor magazine care func­tionau in zona.

Alti agenti economici au preferat sa se mute in mall, unde nu­marul clientilor este mai mare, sau intr-o alta zona a orasului unde chiriile erau mai mici. In aceste conditii, noile spatii comerciale au ramas libere de mai bine de doi ani.

„Imi amintesc ca inainte de anul 2000 a trebuit sa ma lupt pentru a obtine un spatiu comercial pe Stefan cel Mare.

Cererea era extrem de mare, iar noile spatii comerciale erau inchiriate inainte sa ajunga sa fie inaugurate.

Chi­riile erau exorbitante, asa ca nu puteai sa gasesti niciun magazinas fara 20 de do­lari pe metrul patrat pentru ca vanzarile mergeau extrem de bine.

In oras nu era mall si principala atractie era magazinul Tomis care, la randul sau, este situat pe Stefan cel Mare. Acum lucrurile s-au schimbat la 180 de grade: chiriile au scazut la jumatate, dar nici asa, din vanzari, nu ne putem acoperi chel­tuielile", a declarat Ioan Duma, agent economic.


Sursa

10 August 2010