El a aratat ca pana în prezent au fost finalizate lucrările de reabilitare ale reţelei stradale şi ale reţelelor de utilităţi pe străzile Lipscani, Smârdan,  Zarafi, Sf. Dumitru, Filitti, Franceză (tronsoanele Calea Victoriei – Poştei şi respectiv Sf. Dumitru – Şelari).

18004-img_5176.jpg“Eu preconizez ca la mijlocul verii sa fie gata toate strazile din Centrul Istoric. Sunt multumit ca dupa 20 de ani se lucreaza intr-un ritm normal”, a spus Primarul General.

Cu aceasta ocazie, Sorin Oprescu a subliniat importanta faptului ca posesorii de utilitati si-au refacut infrastructura pe cheltuiala lor si astfel s-a reusit scaderea sumei aprobate de Consiliul General pentru proiectul de reabilitare a Centrului Istoric.

In ceea ce priveste reabilitarea fatadelor cladirilor din Centrul Vechi al Capitalei , Primarul General a precizat ca: “de cele 4 case care apartin Municipalitatii si pe care le-am identificat ne vom apuca in perioada urmatoare. Vom avea discutii si cu marile concerne ca fiecare sa-si adopte cate o casa careia sa-i refaca fatada. Ma refer la casele cu parter si un etaj, iar pe cele mai inalte o sa incepem sa le consolidam. Este vorba de parteneriate in sistem public-privat care presupun o concesiune temporara si aici ma refer la cladirile cu spatii comerciale la parter. Deja cu unii dintre proprietari de magazine am cazut de acord sa-si refaca fatadele chiar daca nu sunt proprietari”.

 Sorin Oprescu a oferit detalii si despre parcarea automatizata supraterana, ce urmeaza a fi amenajata in parteneriat public-privat in zona delimitata de Splaiul Independentei si Str. Nicolae Tonitza. “Aceasta este cea mai simpla solutie si trebuie realizata pentru ca, pe masura ce se va dezvolta Centrul Istoric, va fi nevoie de mai multe locuri de parcare. Noi am estimat un numar de 800 de locuri, la nivelul solului urmand a fi parcate autocarele cu turisti, iar deasupra autoturismele”, a explicat primarul Capitalei.

Nota:
Reabilitarea Zonei Pilot a Centrului Istoric cuprinde un număr de 16 străzi: Căldărari, Covaci, Filitti, Franceză, Gabroveni, Lipscani, Sf. Dumitru, Pasajul Francez, Pictor Tonitza, Poştei, Şelari, Şepcari, Smârdan, Soarelui, Stavropoleos, Zarafi.

Reabilitarea străzilor din Zona Pilot a Centrului Istoric se face atât din punct de vedere al reţelei stradale cât si din punct de vedere al reţelelor de apă, canal, gaz, electricitate, canalizaţie comunicaţii electronice Netcity, telefonie, iluminat public.

In urma masurilor dispuse de Primarul General, Sorin Oprescu, reabilitarea infrastructurii de utilitati publice este realizata de Primaria Capitalei in colaborare cu detinatorii retelelor de utilitati pe cheltuiala acestora, rezultand o economie de 10 milioane de euro fata de valoarea contractului semnat cu Sedesa in septembrie 2006.

In ianuarie 2011 s-au semnat noile contracte de proiectare si executie pentru reabilitarea infrastructurii stradale din Centrul Istoric, care presupun atat dezafectarea infrastructurii rutiere vechi cat si refacerea pavajului si a sistemului rutier pe strazile nefinalizate de Sedesa.

Componenta loturilor:
-       Lotul I – str. Lipscani, Zarafi si Smardan
-       Constructor – Asocierea SC Apolodor Grup Construct SRL & SC Grup Construct SRL & SC Engineering Design
-       Valoare contract – 1,936,950.75 lei

-       Lotul II  - str. Franceza si Piata Sf. Dumitru
-       Constructor – Asocierea SC Apolodor Grup Construct SRL & SC Grup Construct SRL & SC Engineering Design
-       Valoare contract – 1,997,699.70 lei

-       Lotul III – str. Filitti si Tonitza
-       Constructor – Asocierea SC Apolodor Grup Construct SRL & SC Grup Construct SRL & SC Engineering Design
-       Valoare contract – 1,840,075.3 lei

-       PACHET 2 – cuprinde 3 loturi
-       Constructor - – Asocierea SC Apolodor Grup Construct SRL & SC Engineering Design

-       Lotul 1 – str. Postei si Stavropoleos
-       Valoare contract – 2,294,567.92 lei

-       Lotul 2 – str. Covaci, Gabroveni, Selari, Soarelui si Pasaj Francez
-       Valoare contract – 4,515,296.76 lei

-       Lotul 3 – str. Caldarari, Sepcari si Piata Sf. Anton
-       Valoare contract – 3,545,560.05 lei

-       PACHET 3  (neatribuit)– amenajari stradale zona pilot A incadrata de Calea Victoriei, Bulevardul I.C. Bratianu, Splaiul Independentei si strada Lipscani
-       Valoare estimata – 5,147,548 lei

Etapele proiectului de reabilitare a Centrului Istoric sunt urmatoarele:
-       dezafectarea sistemului rutier vechi
-        reabilitarea sistemului de utilitati
-       reabilitarea infrastructurii stradale (durata de executie intre 15 si 30 de zile)

Până în prezent au fost finalizate lucrările de reabilitare ale reţelei stradale şi ale reţelelor de utilităţi pe străzile Lipscani, Smârdan,  Zarafi, Sf. Dumitru, Filitti, Franceză (tronsoanele Calea Victoriei – Poştei şi respectiv Sf. Dumitru – Şelari).
Stadiul execuţiei lucrărilor pe celelalte străzi din Centrul Istoric este următorul:
-  pe str. Gabroveni au fost finalizate lucrările la reţelele de apă, canalizare, gaze, electricitate; sunt in desfasurare lucrarile de reabilitare a infrastructurii utiere
-  pe str. Pasajul Francez au fost finalizate lucrările la reţelele de apă, canalizare,  electricitate; au inceput lucrarile de reabilitare a infrastructurii stradale
-  pe str. Şepcari au fost finalizate lucrările la reţelele de apă, canalizare,  gaze, electricitate, cercetarea arheologica si au inceput lucrarile de reabilitare a infrastructurii rutiere intre intersectiile cu str. Covaci si str. Gabroveni
-  pe str. Căldărari au fost finalizate lucrările la reţelele de apă, canalizare, gaze si electricitate si sunt in desfasurare lucrarile de reabilitare a infrastructurii stradale
-  pe str. Stavropoleos a fost finalizată reţeaua de canalizare si apa potabila între str. Smârdan şi str. Poştei şi este în curs de execuţie lucrarea la reţeaua de gaz; iar pe tronsonul cuprins intre str. Postei si Calea Victoriei s-au finalizat lucrarile la reteaua de canal si sunt in curs de realizare lucrarile de apa si de gaz;
-   pe str. Covaci între Şelari şi Sepcari au fost finalizate reţelele de canalizare si reţeaua de alimentare cu apă potabilă; sunt in curs de finalizare lucrarile la reteaua de gaz, iar pe tronsonul dintre str. Sepcari si bd I.C. Bratianu sunt in curs de finalizare lucrarile la retele de canalizare si apa
-   pe str. Soarelui sunt finalizate retelele de apa si canalizare; sunt in desfasurare lucrarile de cercetare arheologica
-  str. Tonitza este finalizata
- str. Postei – s-au finalizat lucrarile la retelele de canalizare si apa si sunt in curs de finalizare lucrarile la reteaua de gaz

Astfel, in acest an vor fi reabilitate toate străzile din Zona Pilot a Centrului Istoric atât din punct de vedere al reţelelor tehnico-edilitare, cât şi din punct de vedere al reţelelor stradale (inclusiv utilarea cu mobilierul urban).

In cadrul proiectului de reabilitare, vor fi construite piaţete, vor fi reabilitate cele deja existente şi se studiază posibilitatea amenajării unor parcări, având în vedere faptul că indicatorii tehnico-economici din HCGMB nr. 65/2003 nu au prevăzut execuţia acestora în cadrul proiectului.

De asemenea, pentru realizarea infrastructurii stradale va fi folosita piatra cubica scoasa in urma reabilitarii bulevardelor Aviatorilor si Constantin Prezan.

6 May 2011