0-1429-9fa88113e547bb2dbcf812b85ff7e545.jpgAtenţie la plasamentele pe care le realizaţi în sectorul comercial din România, deoarece unele segmente de piaţă sunt deja saturate. Aceasta este recomandarea pe care consultanţii de la PriceWaterhouseCoopers o fac investitorilor imobiliari. În aceeaşi situaţie se află şi Bulgaria şi Spania, aceasta din urmă fiind recunoscută pentru numărul mare de proiecte finalizate, dar nevândute. La polul opus se găsesc Rusia, Turcia şi Franţa, ţări considerate a avea unele dintre cele mai bune randamente investiţionale.

Sectorul de retail din România are nevoie de o serie de corecţii, pe fondul saturării anumitor segmente ale sale. Pentru a nu suferi pierderi, PricewaterCoopers recomandă investitorilor să evite realizarea de plasamente în zonele deja expoatate.

"În contexul pieţei central-europene, pe segmetul comercial există această situaţie în care o anumită zonă a fost supra-construită,vezi cazul străzii din Arad cu 6 mall-uri, punându-se şi problema capacităţii de consum a populaţiei. Studiul exprimă o rezervă cu privire la continuarea creşterii în ritmul de anul trecut al dezvoltătii imobiliare. România a fost doar marginal parte din raport, ea fiind menţionată la un singur tip de imobiliar, respectiv la proprietăţi comerciale", a declarat Speranţa Munteanu, director de consultanţă PwC.

În aceeaşi situaţie ca şi noi se află şi Bulgaria, Spania, Marea Britanie şi Irlanda. În Rusia şi Turcia perspectivele sunt cu mult mai bune, consultanţii imobiliari spunând că investitorii vor continua să îşi plaseze banii în proiecte de retail, atraşi fiind de mărimea celor două pieţelor.

Atractive mai sunt Uncraina şi Germania. Aproape jumătate din cei chestionaţi de PricewWaterhouseCoopers au susţinut că ar fi interesaţi să facă plasamente în Hamburg, Munchen şi Frankfurt. Cele mai profitabile achiziţii sunt spaţiile de depozitare şi distribuţie, precum şi spaţiile de birouri. Spaţiile de producţie sunt indicate a aduce cele mai bune profituri din vânzare.

Sursa

16 July 2008