0-203-terenuri.jpgPreţul terenurilor în oraşele cu peste 100.000 de locuitori a crescut mult în ultimi opt ani şi asta a făcut ca un investitor să se gândească mai bine atunci când ia decizia de intra într-o afacere pentru ridicarea unui centru comercial, a declarat, miercuri, Shimon Galon, directorul GTC România.

Potrivit lui Galon, care în ultimul an căutat în provincie amplasamente pentru a construi centrele comerciale Galleria, terenurile au devenit din ce în ce mai puţin accesibile dezvoltatorilor din piaţa imobiliară. După spusele reprezentantului Globe Trade Center (GTC) România, în prezent nu mai există oferte care să fie sub 300 de euro pe metru pătrat de teren construibil în zone accesibile.

'Odată cu creşterea preţurilor la terenuri vor creşte şi costurile developerilor imobiliari în următorii ani. Dacă aceştia se bucurau în urmă cu doi trei ani de un profit însemnat, acum trebuie să se mulţumesc şi cu un profit tot mai restrâns', a mai declarat Galon, care consideră că preţul pentru ridicarea unui centru comercial va fi influenţat în următoarea perioadă şi de firmele de construcţii care duc lipsă de forţă de muncă sau care prind o serie de contracte şi în alte ţări ale Uniunii Europene şi nu numai.

Şi analiştii imobiliari recunosc că preţul terenurilor va continua să crească treptat atât în centrul oraşelor cât şi către margini. Ei motivează creşterea susţinută a preţurilor la terenuri prin extinderea cartierelor rezidenţiale şi a centrelor comerciale către zonele periferice. 'Cine investeşte în terenuri va scoate profit bun şi va câştiga bani frumoşi în următoarea perioadă', este de părere Andrei Botiş, consultant la NAI Property Partners.

GTC România activează pe piaţa imobiliară din Bucureşti încă din 1999, a realizat două dintre cele mai importante centre de afaceri din Bucureşti din ultimii 5 ani: Europe House şi America House. Portofoliul GTC România este astăzi de peste 600.000 metri pătraţi, concretizati în proiecte care vor fi lansate şi executate în următorii doi ani.

NAI este o corporaţie globală imobiliară în peste 300 de pieţe în 40 de ţări, iar DTZ are 10.000 de angajaţi care lucrează în cele 200 birouri din 40 de ţări din întreaga lume.

Sursa

21 February 2007