Polul comercial se duce si in nord

Capital - 13.04.2006
 

Puzzle-ul celebrului cartier Baneasa prinde contur prin finalizarea a inca cel putin patru piese. Acestea aduc investitii de peste 60 de milioane de euro.

Toate numele sonore care au investit in magazine de mare suprafata in Romania isi deschid unitati si in cele 224 de hectare ale afacerii lui Gabriel Popoviciu si Radu Dimofte.

Chiar daca nu pare foarte mare, parcul Cismigiu din Bucuresti, cu lac cu tot, insumeaza aproape 170.000 de metri patrati. Daca ne-am imagina ca in locul bancilor, aleilor sau lacului ar fi magazine langa magazine, probabil ca ar trebui sa ne rezervam o zi intreaga pentru a le putea vizita pe toate. si asa va trebui sa facem atunci cand se vor deschide toate centrele comerciale din cadrul proiectului Baneasa, care vor insuma peste 170.000 de metri patrati de spatii de vanzare, putin mai mult decat suprafata Cismigiului. Tonul deschiderilor de la Baneasa l-a dat grupul german Metro, care, anul trecut in noiembrie, a inaugurat un magazin de 8.000 de metri patrati, care a costat 30 de milioane de euro. Proiectul Baneasa n-a fost trecut cu vederea nici de catre Hyparlo, grup care detine franciza Carrefour pentru Romania. “Cel mai ambitios proiect al nostru ramane, insa, centrul comercial Feeria, de la Baneasa, care este desfasurat pe o suprafata de 32.600 de metri patrati”, spune Andreea Mihai, director de marketing la Carrefour Romania.

Printre firmele care isi vor comercializa produsele in centrul Feeria se numara Ultra Pro, Nike, Terranova, Germanos, La Mama sau KFC. Investitia in noul Carrefour, inaugurat in aceste zile, s-a ridicat la circa 30 de milioane de euro. Pe langa acesta, pe 12 aprilie s-a deschis si electrocomplexul Media Galaxy, intins pe o suprafata de 4.000 mp si care a necesitat o investitie de 1,5 milioane de euro. Dupa aceste prime inaugurari, de la jumatatea acestei luni, vor urma altele in lunile viitoare. Compania Bricostore, specializata in comercializarea produselor de bricolaj, va deschide in mai cel mai mare magazin al sau din Romania, care va acoperi o suprafata de 10.000 de metri patrati si va costa 14 milioane de euro.

Nici Mobexpert n-a ezitat sa treaca pragul catre Baneasa si va deschide aici in luna iulie ceea ce va reprezenta primul mall de articole pentru amenajarea locuintei. Constructia, care va avea 23.000 de metri patrati, va fi structurata pe trei etaje si va costa 15 milioane de euro. Mobexpert va ocupa 13.000 de metri patrati, iar restul spatiului va fi inchiriat altor companii, printre care se numara Flanco si Sara Blu. “Este cel mai ambitios proiect al nostru si este incununarea muncii mele de pana acum. Baneasa este o zona exceptionala si de aceea am venit cu magazinul aici”, a declarat pentru Capital Dan sucu, presedintele grupului Mobexpert. Contactat de Capital saptamana trecuta, sucu povestea ca este in Paris, in drum spre un mall de mobilier similar cu cel care va fi construit de Mobexpert, doar ca cel frantuzesc este de trei ori mai mare. “Ma duc sa vad daca mi-a mai scapat vreun detaliu”, dezvaluie sucu sursa de inspiratie a noului concept de magazin. Pe langa acesta, in primavara anului viitor, se va deschide la Baneasa si primul magazin din Romania operat sub o franciza Ikea.

Dar cel mai mare proiect comercial din cadrul Baneasa Investment va fi un mall cu o suprafata de peste 100.000 de metri patrati, care va fi deschis in toamna anului viitor. Pana in prezent, cel mai mare spatiu comercial de tip mall din tara este Plaza Romania din Militari, desfasurat pe o suprafata de 104.000 de metri patrati. “Noul mall, al carui proprietar este Baneasa Development, va costa circa 75 de milioane de euro”, spune Michael Lloyd, directorul general al Baneasa Developments.

Articol integral in Capital


Liviu Iancu
Capital
 

13 aprilie 2006