Polistirenul expandat este principalul material folosit la lucrările de reabilitare și termoizolare, deși există numeroase alternative. Specialiștii avertizează cumpărătorii să acorde o atenție deosebită calității acestor produse, pentru a obține un produs final satisfăcător. Asociația Producătorilor de Polistiren Expandat din România (ROMEPS) încurajează sesizarea oricăror neconformități identificate la polistirenul expandat existent în piață.

37728-dscn5909.jpgAsociația Producătorilor de Polistiren Expandat din România (ROMEPS) a primit peste 42 de sesizări privind neconformități ale polistirenului expandat, în primele șase luni ale acestui an. Acestea au fost înregistrate în cadrul programului „Quality Control”, atât prin acțiunile de monitorizare a pieței, cât și din partea consumatorilor.

„Polistirenul expandat de calitate este cea mai bună soluție pentru termoizolare. Tocmai din acest motiv încurajăm cumpărătorii să acorde o atenție deosebită calității acestor produse. Recomandăm utilizarea polistirenului EPS 80 pentru fațade, astfel încât lucrările de termoizolare și randamentul termic al izolației să fie de calitate. Ne dorim o eficientizare a consumului de energie și o scădere semnificativă a facturilor, de aceea promovăm și monitorizăm felul în care se respectă standardele de calitate pentru polistirenul expandat”, subliniază Delia Filip, director executiv ROMEPS.

Din totalul de 42 de sesizări înregistrate de ROMEPS în perioada menționată:

  • 13 fac referire la caracteristicile tehnice pe care produsele ar fi trebuit să le îndeplinească pentru a putea fi utilizate conform recomandării
  • 6 sunt referitoare la folosirea unei denumiri înșelătoare pentru un produs nerecomandat pentru fațade
  • 21 vizează modul de etichetare sau marcare a produsului

„Una dintre prioritățile noastre este ca toți beneficiarii lucrărilor de termoizolații să aibă informațiile necesare pentru a testa calitatea materialelor. Credem că rolul asociației noastre este și de îndrumare, atât a producătorilor care-și doresc să respecte standardele în vigoare, cât și a beneficiarilor”, a declarat Delia Filip, director executiv ROMEPS.

Sesizările înregistrate de ROMEPS au fost transmise prin rapoarte lunare Inspectoratului de Stat în Construcții. În acest fel se urmărește respectarea și promovarea standardelor de calitate în construcții. Fiecare raport include detalii privind producătorul sesizat, agentul economic care a comercializat produsul reclamat, informații privind neconformitățile identificate, precum și documente probatorii.  Totodată, ROMEPS a pus la dispoziția tuturor o secțiune specială pe platforma web, ce încurajează sesizarea oricăror neconformități identificate la polistirenul expandat existent în piață, prin completarea unui formular disponibil pe site-ul asociației, la acest link: http://romeps.ro/feedback.

„ROMEPS își reafirmă sprijinul pentru implementarea de proiecte ambițioase destinate să dezvolte piața materialelor de construcții și este permanent preocupată de protejarea consumatorului prin respectarea și ridicarea standardelor în construcții”, conchid reprezentanții Asociației Producătorilor de Polistiren Expandat din România (ROMEPS).

CITEȘTE ȘI ALTE ARTICOLE:

16 iulie 2015