Noul pod peste Dunăre, între Calafat şi Vidin, va fi inaugurat pe 14 iunie. Acesta este cel mai important proiect de infrastructură realizat între România şi Bulgaria, în ultimele decenii. Podul măsoară aproximativ doi kilometri şi este cel mai lung pod pe Dunăre. Proiectul este parte a Coridorului Paneuropean de Transport care leagă oraşul german Dresda de oraşul Istanbul din Turcia.

30486-podul-calafat-vidin.jpgNoul pod care va uni oraşul Calafat de Vidin are două benzi rutiere pe fiecare sens, o linie de cale ferată, două trotuare şi o pistă pentru biciclişti. Costurile construcţiei, care până în anul 2011 erau estimate la circa 225 milioane euro, vor depăşi cel mai probabil 250 milioane euro până la finalizarea proiectului, notează Capital.

Potrivit unui comunicat al Administraţiei Prezidenţiale remis Agerpres, şeful statului a semnat decretul privind promulgarea Legii pentru ratificarea Acordului dintre Guvernul României şi Guvernul Republicii Bulgaria privind constituirea unei entităţi comerciale mixte pentru exploatarea noului pod mixt (rutier şi feroviar) peste fluviul Dunărea, între oraşele Calafat (România) şi Vidin (Republica Bulgaria), semnat la Sofia la 28 februarie 2013. 

Autorităţile estimează un trafic zilnic de 8.400 vehicule şi 30 trenuri. În acest moment, între România şi Bulgaria există un singur pod peste Dunăre, cel care leagă oraşele Giurgiu şi Ruse.

Proiectul de construire a unui pod în zona Calafat-Vidin a fost discutat pentru prima dată  în anul 1925, dar abia în 2000 s-a semnat un acord între România şi Bulgaria pe această temă. Lucrările au început în 2007, când proiectul a fost atribuit constructorului spaniol FCC Construccion, într-un contract în valoare de aproape 100 milioane euro.

Iniţial, podul trebuia finalizat în 2010. Ulterior, termenul a fost prelungit până în toamna lui 2012 şi din nou amânat până în primăvara anului 2013.

 

CITEȘTE ȘI: Investiţii de miliarde de euro în infrastructură. Ministrul Transporturilor anunţă planuri măreţe

 

 

24 May 2013