Capitala daneză și orașul suedez Malmo sunt legate de un drum impresionant, atât datorită priveliștii, cât și datorită modului de realizare. Câștigător al Premiului pentru Structuri Remarcabile, podul Öresund se întinde pe o lungime de 8 kilometri, transformându-se apoi într-un tunel de 4 kilometri, pe sub Canalul Flint. Permițând călătorilor să circule și pe apă și pe sub apă, acesta este cel mai lung pod rutier și feroviar din Europa.

39673-4.jpgUnul dintre cele mai spectaculoase drumuri ale Europei face legătura între Copenhaga și orașul suedez Malmo. Deschis publicului în vara anului 2000, podul Öresund este considerat a fi o capodoperă a ingineriei: acesta este construit deasupra apei pe o lungime de 8 kilometri, după care se face trecerea prin insula artificială Peberholm și urmează o bucată de 4 kilometri pe sub Canalul Flint.

Construită special pentru a servi ca punct de trecere între pod și tunel, insula Peberholm are o importanță biologică aparte: potrivit Asociației Botanice Lund, aici sunt 500 de specii diferite de plante, insula fiind realizată din material dragat de pe fundul mării. Pentru ca mediul înconjurător să fie pe cât posibil protejat, cea mai mare parte a tunelului de beton a fost turnată pe uscat și tractată la locație.  

Dincolo de realizările inginerești și peisajul impresionant, drumul are o încărcătură simbolică mare, având în vedere faptul că provincia Skane (actualmente parte a Suediei) a aparținut în trecut Danemarcei, fiind un etern subiect de discuții între cele două state. După finalizarea lucrărilor de construcție, Prințul Frederik al Danemarcei și Printesa Victoria a Suediei s-au întâlnit la jumătatea drumului, iar ceremonia de inaugurare a fost găzduită de Regina Margareta a II-a a Danemarcei și Regele Carl XVI Gustaf al Suediei.

CITEȘTE ȘI ALTE ARTICOLE:

 

 

5 martie 2016