Piaţa Romană din Capitală a suferit o schimbare la faţă în ultimii ani în condiţiile în care mai multe restaurante şi branduri de modă s-au mutat aici. Printre ultimii chiriaşi veniţi se numără Stefanel, Tina R, Calzedonia şi Burger King. În curând va veni şi shaormeria Dristor.

23401-16-adidas.jpgAnul acesta însă zona va pierde doi chiriaşi vechi, respectiv retailerii de echipamente sportive Nike şi adidas.

Retailerul de echipamente sportive adidas a închis magazinul din Piaţa Romană din Bucureşti, de lângă restaurantul KFC, unul dintre cele mai vechi şi mai cunoscute din Capitală.

În curând urmează să se închidă şi magazinul retailerului Nike, brand adus pe piaţa locală de compania greacă Elmec, potrivit unor surse din piaţă. Magazinul Nike este amplasat vizavi de restaurantul McDonald's. Reprezentanţii retailerului de echipamente sportive nu au răspuns până la închiderea ediţiei solicitării ZF privind situaţia maga­zinului.

De ce pleacă adidas?

Reprezentanţii adidas spun că au închis unitatea din cauză că spaţiul era prea mic.

"Standardele actuale de retail adidas impun o suprafaţă minimă pentru noile concepte de retail. Magazinul de pe bulevardul Magheru de­ve­nise prea mic pentru a putea susţine aceste con­cepte, motiv pentru care am luat decizia de a-l închide", spune Dimitris Kara­kassis, director general adidas România.

El mai spune că planurile viitoare ale com­paniei în România vizează formate de magazine cu suprafeţe mai mari, care să permită expunerea unui număr crescut de colecţii şi care să ofere consumatorilor o experienţă de shopping cât mai confortabilă.

adidas deţine 21 de magazine proprii şi 13 în franciză în mai multe oraşe din ţară. "Deţinem 14 magazine adidas Sport Perfor­mance, şapte magazine outlet adidas şi 13 francize", spun reprezentanţii Adidas.

Printre ultimele deschideri ale retailerului se numără un magazin pe două niveluri din Centrul Istoric al Capitalei. adidas a fost primul mare retailer de haine care şi-a făcut curaj să intre aici. Retailerul de echipamente sportive a obţinut în 2010 afaceri de 76 mil. lei (18 mil. euro), în scădere de la 88,8 mil. lei (21 mil. euro) în anul anterior şi un profit de aproape 5 mil. lei (1,2 mil. euro) la jumătate faţă de cel din 2009. Nu au fost anunţate rezultatele pe 2011.

Unii vin, alţii pleacă

Plecarea celor doi retaileri este compensată de venirea în zonă a mai multor retaileri de modă, precum Stefanel, Tina R sau Calzedonia. Brandul italian de lenjerie intimă şi ciorapi Calzedonia a deschis în mai primul său magazin din România în piaţa Romană într-un spaţiu de 100 de metri pătraţi (plus un depozit de 100 de metri pătraţi). Ulterior s-a extins şi în centre comerciale.

Tot în zonă s-a deschis anul trecut şi flagship store-ul (cel mai important magazin al reţelei) Stefanel. După mai bine de două decenii în care a fost kilometrul zero al modei pe Calea Victorie, Stefanel s-a mutat în Piaţa Romană într-o vilă. Alături de cele două branduri italiene, în zonă a venit şi un brand românesc, Tina R, care a deschis aici două magazine - unul în apropiere de clădirea Co­mer­ţului de la ASE în locul Costa Coffee, iar un altul lângă magazinele Glow şi Dika. Şeful Tina R spunea în urmă cu câteva luni că zona are potenţial pentru magazinele de modă.

Shaorma şi studenţii

Aceeaşi zonă are potenţial şi pentru restaurante şi cafenele în condiţiile în care sunt prezente în zonă toate cele trei lanţuri de fast food - McDonald's, KFC şi Burger King.

Alături de ele sau în apropiere se găsesc şi Pizza Hut, cafeneaua Nescafe Milano Cafe, precum şi alte baruri şi cafenele locale. În curând urmează să vină în zonă şi shaormeria Dristor, potrivit unor surse din piaţă.

Nu este cunoscută încă locaţia shaormeriei deoarece compania poartă discuţii încă pentru spaţiu.

Un factor important pentru businessul restaurantelor din zonă este proximitatea Academiei de Studii Economcie din Bucureşti, care are peste 20.000 de studenţi.

 

Sursa

13 February 2012