În 2011 românii vor cumpăra o cantitate mai mică de plăci ceramice decât anul acesta, iar piaţa va scădea cu mai bine de zece procente, estimează oficialii Cesarom, liderul pieţei autohtone de profil. Aceştia au precizat că în 2010 piaţa s-a situat undeva sub 100 de milioane de euro, în scădere cu circa zece procente faţă de anul precedent.

15589-ambient_obsession.jpgÎn 2010, Cesarom a deţinut circa 39% din piaţă, iar compania şi-a propus ca anul următor să ajungă la 41-42 de procente. „Cifra de afaceri a Cesarom a crescut cu 10% în 2010, iar pentru 2011 preconizăm o creştere foarte mică şi când spun asta mă refer la 1-2%", a declarat Eduard Măcărescu, director comercial al Cesarom.

Măcărescu a precizat că, în 2011, investiţiile companiei vor fi mai mari decât anul acesta, când suma alocată în acest scop a fost de 1,5 milioane de euro, şi vor viza mărirea capacităţii de producţie care în prezent este de 6,5 milioane mp/an, în condiţiile unei pieţe de 21 de milioane mp.

Nu de alta, dar compania intenţionează ca în 2011 să cucerească noi pieţe precum Germania, Franţa sau Marea Britanie, după ce, în 2010, produsele Cesarom au fost exportate în Bulgaria, Finlanda, Serbia, Republica Moldova şi Slovacia.

Pentru 2011, Cesarom a creat şase noi colecţii, patru pentru baie şi două pentru bucătărie, pentru care a apelat la creativitatea a zece designeri din România, Spania şi Italia. Astfel, anul viitor, în materie de plăci ceramice vor fi la modă combinaţii de culori mate pe fond lucios, precum şi aspect general mat sau lucios, apreciază specialiştii companiei. Cât despre culorile care vor dicta în acest an pe piaţa de gresie şi faianţă, aceştia indică nuanţele de bej, maro şi violet. În plus, 2011 va fi marcat de motive florale, dar rămân în topul preferinţelor decorurile minimaliste şi cele cu linii ample şi grafică lejeră care permit jocul de volume şi culori. Motivele geometrice sau texturile ce imită lemnul se regăsesc, de asemenea, în tendinţele anului viitor.


10 December 2010