Principala strategie implementata de firmele de constructii pentru majorarea vanzarilor pe timp de criza a fost cresterea flexibilitatii in relatia cu clientii, arata un studiu calitativ realizat de IBC Focus, o companie de monitorizare a pietei locale a constructiilor.

foto:wall-street.roAstfel, daca 54% din constructori au devenit mai flexibili cu clientii, 34% din respondenti s-au orientat catre alte piete, 33% au scazut preturile, 24% si-au diversificat portofoliul de produse, iar 20% si-au pregatit/motivat suplimentar oamenii de vanzari.

Cele mai importante probleme cu care se confrunta firmele de constructii sunt scaderea cererii, recuperarea banilor din piata, precum si lipsa lichiditatilor.

In ceea ce priveste partile bune ale crizei, constructorii sunt de parere ca piata a devenit mai matura decat inainte.

Analiza citata evidentiaza si ca 42% din respondenti iau in calcul posibilitatea de a investi in lansarea de noi produse sau servicii in urmatoarele 12 luni, in vreme 20% dau ca sigure investitiile in noi produse, pentru ca 17% din cei intervievati considera "foarte probabila" lansarea de noi produse.

Un alt aspect pozitiv al crizei este preocuparea constructorilor fata forta de munca din vanzari.

Sursa

11 ianuarie 2010