Cel mai frecvent, agenţii imobiliari locali sunt asemeni spionilor dubli din fil­mele cu ser­viciile secrete. Asta pentru că joa­că la două capete - servesc atât interesele vânzătorului, cât şi interesele cumpără­to­ru­lui, cu scopul maximi­zării propriului profit.

17131-targdeimobiliare.jpgChiar dacă principalul scop al vân­zătorului este de a vinde cât mai scump, iar al cum­pă­rătorului de a cumpăra cât mai ieftin, aceas­tă contradicţie este rareori sancţionată. Da­că pe piaţa de birouri sau pe cea a cen­trelor comerciale există agenţi ca­re servesc doar vân­zătorul, pe rezi­den­­ţial acest lucru se în­tâmplă mai rar.

„Pe piaţa noastră se crede că bu­siness-ul este în principal acela de a aduce vizitatorul la apartament. Asta e o mare greşeală", a declarat Că­tălin Scripcaru, preşedinte Centu­ry 21 R­o­mâ­nia. Acesta a ales ca Cen­tury 21 să ajute vân­zătorii la efectua­rea tranzacţiilor. „Unul dintre mij­loa­cele prin care vânzătorul poate fi ajutat este preselecţia vizitatorilor. Nu trebuie lăsat orice aşa-zis client la vizionare. Asta pentru că aproximativ 30% sunt doar turişti imobiliari, fără bani suficienţi, iar alţi 30% au bani, dar nu au motivaţie", susţine Scripcaru.

Pe de altă parte, focalizarea pe zo-ne este un aspect de care se ţine prea puţin cont, în goana agenţilor după cât mai mulţi clienţi. „Agentul imobiliar are tendinţa de a fi un taxi­me­trist imobiliar. Există site-uri centra­lizatoare cu aproape toate ofertele scoase la vânzare, iar agentul dă telefon în toate părţile, fără a se concentra pe o zonă, pe care să o cunoască mai bine", adaugă preşedintele Cen­tury 21.

Concentrarea pe zone este aleasă de pu­ţine agenţii. Una dintre acestea este Premier Service, concentrată pe zona de sud a Capita­lei şi a Ilfovului. Mai mult decât atât, Premier are sub tutelă aproape toţi dezvoltatorii din zonă, chiar dacă abia în 2005 a des­chis un punct de lucru în Popeşti-Leordeni. „Rezul­ta­tul este că din 2005 până în prezent am ajutat la dublarea populaţiei zonei", a de­cla­rat Giu­lio Angheloiu, preşedintele Premier.

O altă variantă este deschiderea de sedii pentru a acoperi cât mai multe zone. Cel mai potrivit exemplu este Coldwell Banker, care a des­chis de curând cea de-a 12 unitate din Bu­cu­reşti, aceasta fiind şi cea mai mare din reţea. Pentru aceasta însă este important şi ci­ne stă în spa­te, firma fiind reprezentantul loc­al al uneia dintre cele mai cunoscute companii imobiliare la nivel mon­dial.


Sursa

21 March 2011