Români din toată ţara, pregătiţi-vă să virați bani în conturile lui Dinu Patriciu! Planurile omului de afaceri de a deschide câte un magazin la fiecare colţ de stradă se concretizează în ritm record, datorită unor investiţii care au ajuns deja la zeci de milioane de euro. Urmează Constanţa, Craiova, Bran şi Brăila.

Dinu PatriciuLa numai două luni după ce a investit jumătate de milion de euro într-un magazin Macro la Braşov, omul de afaceri Dinu Patriciu anunţă deschiderea a patru noi astfel de unităţi în Constanţa, Craiova, Bran şi Brăila. Și de data aceasta, suma medie investită pentru fiecare magazin în parte este de 500.000 euro, deci totalul se ridică la două milioane euro.

"La două luni de la deschiderea primului magazin Macro, încheiem alte patru proiecte dezvoltate sub acest concept. Cele patru magazine noi au suprafeţe de vânzare cuprinse între 386 mp şi 932 mp. Fiecare unitate are o echipă formată din aproximativ 30 de persoane", arată Richard Mansel, CEO Macro şi Mic.ro.

La sfârşitul lui 2011, vom avea 150 de magazine Macro

Oferta Macro cuprinde peste 4.000 de articole, iar fiecare magazin are şi un spaţiu special dedicat produselor proaspete. Deschiderea magazinelor Macro este mai anevoioasă şi cere o investiţie mai mare decât în magazinele Mic.ro. Asta pentru că unităţile Macro sunt pe locul fostelor magazine miniMax Discount, şi este nevoie de reamenajare pentru a păstra imaginea unitară a lanţului de magazine. Dinu Patriciu estimează că până la sfârşitul acestui an, reţeaua va număra 150 de magazine.

De cealaltă parte, compania MIC.RO, care a debutat prima, si-a extins deja reţeaua la 600 de unităţi de băcănii moderne, aşa cum le numeşte Patriciu. Acestea au fost deschise în peste 50 de oraşe mari şi localităţi învecinate acestora. Iar extinderea continua.

"Continuăm să investim într-o prezenţă consistentă la nivelul fiecărei regiuni şi pentru a ne consolida poziţia de principal jucător în comerţul de proximitate din România. Băcănia modernă MIC.RO este un concept foarte bine primit de români, o soluţie de succes pentru nevoile lor curente de cumpărături. Încercăm să răspundem cât mai bine acestor nevoi printr-o expansiune susţinută", continuă Richard Mansel.

Investiţia totală în magazinele Mic.ro depăşeşte 45 milioane euro

Primul magazin MIC.RO şi-a început activitatea în aprilie 2010, investiţia totală până acum este de peste 45 de milioane euro şi s-au creat peste 4.000 locuri de muncă. Cu aceste cifre, Dinu Patriciu a reuşit să atingă recordul pentru cel mai rapid proces de extindere derulat până acum pe piaţa românească de retail. Magazinele din reţea au suprafeţe de vânzare cuprinse între 35 şi 50 mp, în cazul unităţilor fixe şi de 20 mp, în cazul celor mobile. Chiar dacă până acum, hypermarketurile ameninţau magazinele de cartier cu falimentul, Patriciu vrea să dărâme acest concept.

„Potrivit studiilor de piaţă derulate recent de companie, magazinele de proximitate ocupă primul loc în clasamentul formatelor de comerţ din România, în privinţa frecvenţei de cumpărare. Locuitorii zonelor urbane obişnuiesc să vină la cumpărături în astfel de magazine de peste 15 ori, în medie, în decurs de o lună.", a arătat Richard Mansel.

Magazinele stradale acoperă în acest moment mai bine de jumătate din piaţa de retail, în scădere faţă de anii trecuţi, când lanţurile de supermarketuri şi hypermarketuri nu erau atât de bine dezvoltate.

CITEŞTE ŞI:

21 July 2011