Joi, 26 Februarie 2009 , a avut loc la World Trade Center Conferinta Internationala "Passion for retail" -  prima conferinta Eurobuild in Romania. Participantii la conferinta au facut parte din domenii de interes general : dezvoltatori imobiliari, retaileri, arhitecti, media, avocati, ingineri.  

« Ne-am propus sa adunam jucatori de renume de pe piata de retail din Europa, inclusiv din Romania, in incercarea de a raspunde la intrebarile: cum va afecta criza globala sectorul imobiliar de retail din Romania, care este rolul managementului si care ar fi metodele de a atrage cei mai buni chiriasi » , declara organizatorul conferintei Adrian Chirca -  Romania Country Manager.

Pasiunea pentru RETAIL reinvie 
« Exista din pacate la momentul actual un deficit de mall-uri in Romania, si am incercat prin intermediul evenimentului, sa cautam solutii impreuna cu exponenti cu experienta de pe piata internationala de retail » (vezi galerie FOTO)

Printre vorbitorii invitati s-au numarat :

Tim Wilkinson - Managing Director, DTZ Echinox,

Anthony Willats - Ben Binns, MRICS,

Catalin Florea Leasing Manager - Echo Investment,

Charlie Henry BSc (Hons), MRICS Head of Investments - GVA ASCO Properties

Daniela Florea - CEO, Geo Strategies

Constantin Banu - Managing Director, REAG (Real Estate Advisory Group)

Perry V. Zizzi - Partner, Badea & Asociatii In Association with Clifford Chance

Gijs Klomp - ING Real Estate Investment Management Romania

Radu Merica - General Manager, ECE Projektmanagement Romania S.R.L

Jibril Semour - Head of Retail Department, Jones Lang Lasalle

Razvan Gheorghe - MRICS Partner, Managing Director,  Cushman & Wakefield Romania

Vicentiu Zorzolan - Managing Partner, AAV Group

Reuven Havar - Country Manager, AFI Europe

Markus Pinggera - Head of Expansion Central and South East Europe, Deichmann

TJ Kearns - Managing Director, Caelum Development Romania

Cadrul discutiei a imbracat forma unui "talk show live" in care audienta avea un rol  activ prin lansarea de intrebari, ceea ce  a permis tragerea unor concluzii comune la sfarsitul conferintei: Segmentul de retail din Romania nu pare a fi atat de afectat, cel putin in raport cu  cel din vestul Europei, pana in 2010 existand premise reale de revenire.

In ceea ce priveste comertul stradal, cererea pentru astfel de spatii a inceput sa stagneze in Bucuresti, mai ales pentru zonele centrale gen Calea Victoriei, Dorobanti, Magheru, etc, fapt pentru care retailerii sunt sfatuiti mai degraba sa-si indrepte atentia spre orasele medii/mici unde acest segment inca nu  a fost dezvoltat.(Vicentiu Zorzolan - Managing Partner, AAV Group).

Ca o solutie de contracarare a crizei, trebuie sa ne indreptam atentia mai mult spre consumator, sa intelegem comportamentul clientilor nostri si automat sa actionam in functie de acesta. Sa nu uitam ca majoritatea avem deja un portofoliu de clienti, o baza de date interna pe care o putem valorifica acum mai mult ca oricand. (Daniela Florea - CEO, Geo Strategies).

Eurobuild Conferences este parte a Eurobuild CEE, grup media cu sediul in Varsovia si birouri in toata zona Europei Centrale si de Est. Infiintat in anul 1998 grupul Eurobuild publica revista Eurobuild CEE, o publicatie lunara ce trateaza subiecte din domeniul imobiliar, dar si din cel al constructiilor, cu un tiraj de 70.000 de exemplare fiind astfel liderul publicatiilor B2B din domeniu. In cei 10 ani de activitate, Eurobuild Conferences a organizat mai mult de 150 de conferinte in Polonia si Europa atragand atat lideri din domeniu cat si speakeri de seama si colaboratori.

 

27 February 2009