Noul pasaj suprateran Dna Ghica-Chişinău a fost inaugurat astăzi de către primarul Sorin Oprescu. Proiectul vine în sprijinul bucureştenilor care tranzitează zona de Nord-Est, Est şi Sud-Est, conectând în mod direct trei mari cartiere ale Bucureştiului. Autorităţile spun că şoferii vor scurta cu 5 kilometri distanţa parcursă, scutind aproximativ 15 minute din drum.

28390-pasaj.jpgPasajul Dna Ghica – Chişinău deschis astăzi circulaţiei face parte din reţeaua majoră a Municipiului Bucureşti şi completează inelul median de circulaţie.

„Această nouă arteră leagă trei cartiere: Colentina, Petricani şi Pantelimon, mergând şi către Balta Albă şi Berceni. Astfel, toată partea de sud va ieşi din Bucureşti folosind această arteră. Este practic unica soluţie de descărcare a traficului pe viitoarea autostradă A3. Pe zi ne aşteptăm să circule pe aici în jur de 35.000 maşini, în ambele sensuri”, a explicat Primarul Capitalei.

Noul pod are o lungime de 363 metri, iar pentru realizarea acestui proiect, s-au efectuat trei tipuri de lucrări, construindu-se o nouă arteră între str. Heliade între Vii şi podul peste calea ferată, o nouă arteră în continuarea străzii dna Ghica şi până la Complexul Delfinului, spre bdul Chişinău şi un pasaj care traversează linia de cale ferată Bucureşti-Constanţa. Întreaga arteră are acum patru benzi de circulaţie (două pe fiecare sens) şi o lungime totală de 1,8 km.

„În perioada următoare, vor fi introduse linii de autobuz, iar în condiţiile dezvoltării urbanistice a zonei şi a creşterii cererii de călătorie din zonă, va fi realizată şi o linie de tramvai, spaţiul rezervat acesteia fiind prevăzut încă de acum în axul străzii”, a precizat Ion Dedu, directorul executiv al Direcţiei de Transporturi din cadrul Municipalităţii.

Odată cu lucrările de construcţie a noii artere, au fost create şi 136 de noi locuri de parcare. Totodată, au fost amenajate spaţiile verzi pe întreaga lungime a lucrării şi au fost refăcute reţelele edilitare din întreaga zonă.

Lucrările de construcţii-montaj au demarat în anul 2007, însă prevederile proiectului tehnic nu au fost respectate. Constructorul a dublat costurile anunţate iniţial în cadrul licitaţiei, astfel că PMB a demarat o anchetă, iar compania de construcţii a abandonat şantierul, ceea ce a dus la o degradare masivă a lucrărilor deja executate. Municipalitatea a reziliat contractul în mai 2011, iar şase luni mai târziu a demarat o nouă procedură de selectare a unui constructor pentru a finaliza lucrările. Proiectul a fost realizat de compania de construcţii SCT Bucureşti, iar valoarea lucrărilor executate în perioada 2011-2012 este de peste 8,3 milioane euro fără TVA.

 

CITEȘTE ȘI: Buvinieta, o taxă pe care Primăria Capitalei o pregăteşte pentru circulaţia în Bucureşti 

 

3 decembrie 2012