0-191-2007_poze_februarie_20_11bucuresti_evz.jpgConstruirea unui astfel de portal nu costa mult.Popularizarea, da. De la clasicul anunt in ziare, care nu includea decat o descriere succinta a imobilului, intalnirea intre cererile si ofertele imobiliare se face mai nou pe site-uri internet specializate, unde anunturile noi apar non-stop, iar serviciul este gratuit pentru utilizatori. Conform www.trafic.ro, portalul care monitorizeaza utilizarea internetului, in Romania sunt inregistrate putin peste 800 de site-uri specializate in anunturi imobiliare.

Afacerile cu site-uri imobiliare nu au marje de profit uriase si, de obicei, tot ce se castiga se reinvesteste, insa si costurile initiale sunt mici - cat sa proiectezi site-ul si sa-l administrezi. In timp, unele portaluri - asa cum e imobiliare.ro sau agentiaimobiliara.ro - si-au dezvoltat softuri speciale pentru gestiunea agentiilor imobiliare. Castigurile vin din taxele percepute agentiilor, cum ar fi cele pentru soft, si mai rar din publicitate. Tarifele pentru anunturile de vanzare publicate de agentiile imobiliare pleaca de la 20 de euro si ajung pana la 100 de euro pe luna. O exceptie este magazinuldecase.ro, acolo unde tranzactiile nu se fac prin agentii, ci de la particular la particular si chiar si persoanele fizice care vor sa vanda sunt puse sa plateasca.

Tarifele pornesc aici de la 40 de lei noi pentru o garsoniera si ajung pana la 80 de lei noi pentru o vila.400.000 de euro din anunturiInvestitia initiala in imobiliare.ro, portal creat in urma cu sapte ani, a fost de cateva mii de marci germane, ne-a declarat Adrian Erimescu, manager la Realmedia Network, firma care administreaza portalul. Portalul condus de el a facut anul trecut afaceri de 175.000 de euro, iar pentru 2007 estimeaza ca va ajunge la 400.000 de euro. Portalul de imobiliare al grupului Neogen a fost creat in 2000 sub numele de ecasa.ro. "Orice utilizator isi poate incarca gratuit anuntul. Doar promovarea anuntului este contra cost, de 1,5 dolari", ne-a declarat Calin Fusu, CEO Neogen. Fata de celelalte portaluri din piata, imobiliare.neogen.ro beneficiaza de utilizatorii atrasi de celelalte site-uri - bestjobs.ro si noi2.ro. In cazul run.ro, in 2003 apareau 10-15 oferte pe zi, iar acum cifra a urcat la 250.  Site-uri mari ca www.imobiliare.ro au inregistrate 1.600 de agentii imobiliare partenere in tara, iar portalul promoveaza circa 250.000 de oferte. Potrivit trafic.ro, site-ul este lider ca numar de accesari, cu aproape 45.000 de vizitatori pe saptamana. www.agentiaimobiliara.ro, fostul run.ro, are 500 de agentii active si cam 30.000 de vizitatori unici pe saptamana.www.imobiliare.neogen.ro are 50.000 de vizitatori saptamanali si 35.000 de anunturi. Pe langa ofertele care se gasesc pe site, toate portalurile mai ofera si legislatia imobiliara, stiri de profil, informatii despre credite.

Sursa

20 February 2007