Parcările rămân una dintre cele mai mari probleme ale Bucureștiului. În ciuda faptului că mai multe generații de primari au încercat să găsească soluții, în oraș lucrurile nu par să se schimbe în bine. Din contră. Construirea parcărilor subterane pare să fie noul trend în acest sens, în ciuda faptului că mulți șoferi preferă să parcheze ilegal, la suprafață. Alte două astfel de parcări ar putea fi construite în curând, dacă se găsesc investitori interesați să facă afaceri cu statul, să investească mult și să își recupereze banii lent.

40469-interior_parcare.jpgDouă noi parcări subterane ar putea apărea în două dintre cele mai frecventate zone ale Capitalei: Dorobanți și Walter Mărăcineanu. Împreună ar avea o capacitate de 500 de locuri, câte 250 pentru fiecare, și ar trebui să mai aerisească trotuarele sau margininile străzilor. Pentru șoferii care ar fi interesați să plătească parcarea, în loc să parcheze ilegal, aceste două proiecte ar putea să fie gata în următorii doi ani. singura condiție este să se găsească unul sau mai mulți investitori generoși și cu multă răbdare. 

Parcările subterane sunt permanent în planurile de dezvoltare urbană de la Primăria București. Aceste două proiecte, în mod special, au fost alese dintr-un stoc de proiecte mai vechi, din 2010. Problema lor este că trebuie achitate integral de investitor, municipalitatea este dispusă doar să cedeze investitorilor toți banii obținuți prin operare”, a explicat pentru IMOPEDIA.ro Paul Popa, arhitect Urban Privat.

Parcările vor avea o capacitate de aproximativ 250 de locuri fiecare 

Problema este că investiția se ridică la opt respectiv nouă milioane de euro, cu prețul mai mare pentru proiectul din Walter Mărăcineanu. Totodată, contractul pentru operarea parcării este de 47 de ani, răstimp în care întreaga investiție ar trebui să fie recuperată. 

Vorbim despre două parcări cu capaitate de 254, respectiv 241 de locuri. Dacă ele își vor găsi investitori interesați, atunci contractul de execuție este de 24 de luni. După acest răstimp, din momentul în care parcările vor fi date în folosință, pentru a-și recupera investiția, acestea trebuie să genereze în medie 500 de euro zilnic de la șoferii care parchează acolo”, continuă arhitectul Paul Popa. 

Bucureștenii încă preferă să parcheze ilegal dar aproape de destinație, în detrimentul unei parcări cu plată de proximitate 

Nu este neapărat o performanță greu de obținut, dar o afacere trebuie să fie și profitabilă, nu doar să ajungă la punctul la care se recuperează investiția inițială. Iar pentru acest lucru, este nevoie ca șoferii bucureșteni să se convingă de faptul că este mai eficient să plătești o taxă modică pe ora de parcare și eventual să te deplasezi puțin pe jos, în loc să pierzi timp și să riști amenzi, căutând un loc de parcare chiar în fața destinației finale, dar pe trotuar sau pe șosea.

Momentan, parcările subterane sunt cu precădere goale. În momentul în care ele vor deveni mai intens frecventate, iar în scurt timp ar trebui să vedem cum acest lucru devine posibil, va exista un interes în creștere pentru a construi parcări în București. Subterane, supraterane și multietajate, cu tehnologii moderne, nu contează, important este că vor exista, iar București va deveni un oraș cu un aspect rutier civilizat”, continuă Paul Popa.

Asemenea parcări au fost deja anunțate, mai ales în punctele nod de trafic ale orașului, precum Piața Presei Libere, Piața Alba Iulia, Edgar Quinet, Esplanada Gara Băneasa, Piața Charles de Gaulle și Piața Revoluției (Ateneul Român).

CITEȘTE ȘI:

12 July 2016