După mulţi ani în care zeci sau chiar sute de mii de români şi-au făcut cumpărăturile în outlet-urile din alte oraşe europene, precum Viena sau Budapesta, în 2008 a apărut şi la noi primul complex de acest fel, în West Park Militari.

Outlet doar cu numeleLansat cu mult tam tam, Mega Designer Outlet situat la ieşirea din Bucureşti pe A1 este, cel puţin deocamdată, o copie în miniatură a celebrului Parndorf din Austria. Asta ca şi arhitectură. Căci cu preţurile e cu totul altă poveste. Pe scurt: produsele sunt aceleaşi ca la Parndorf de exemplu, dar reducerile promise, cuprinse între 30 şi 70%, sunt lucru rar.

Practic, la noi, nu e mare diferenţă între preţurile din outlet şi cele dintr-un mall obişnuit. Ceea ce face ca oamenii să se gândească de două ori înainte să bată drumul până la outlet-ul în cauză. Nu de alta, dar pe lângă faptul că produsele sunt la fel de scumpe ca în alte magazine, Mega Designer Outlet nici măcar nu a adus branduri noi în România.

Desigur, există promisiuni în acest sens. Pentru că acest proiect a fost gândit în trei etape. Şi, ştiut fiind apetitul românilor pentru shopping, dezvoltatorii s-au grăbit să-şi recupereze investiţia, aşa că au tras tare şi au deschis prima parte a outlet-ului: 16.000 de metri pătraţi, suprafaţă în care Mega Company a investit  circa 130 de milioane de euro. Conform planului, atunci când construcţia va fi finalizată, adică anul acesta, Mega Designer Outlet va avea suprafaţa de peste 38.000 mp. Rămâne însă de văzut dacă socoteala de acasă se va potrivi cu realitatea. Sau, mai precis, cu bine cunoscuta criză economică mondială care a pus pe butuci multe pieţe imobiliare din întreaga lume.

3 February 2009