• OTP Bank România a încheiat anul 2011 cu rezultate îmbunătăţite, comparativ cu anul 2010
• Portofoliul de credite, atât cele corporative cât şi cele ipotecare, s-a extins în 2011 (+15% la nivelul creditelor brute)
• OTP Group a fost declarat cel mai stabil grup din Europa şi a primit cel mai mare punctaj dintre băncile prezente în România, în urma testului de stres derulat la nivelul UE
• Rezultate impresionante pentru campania CSR premiată cu aur, Dreptul de a CitiBucureşti,

25458-otp_bank_pesterzsebeti_fiok_img_0231-1000.jpg25 iunie 2012 – OTP Bank România a publicat Raportul Anual pe 2011. În pofida condiţiilor economice încă dificile care au afectat piaţa locală şi internaţională, OTP Bank România a înregistrat rezultate îmbunătăţite, comparativ cu anul 2010. Venitul net din dobânzi, taxe şi comisioane a înregistrat o creştere de aprox. 35% faţă de rezultatul din anul anterior, în timp ce costurile de operare au înregistrat niveluri comparabile cu 2010.

OTP Group a fost declarat, în 2011, al treilea cel mai stabil grup din Europa, obţinȃnd cel de-al treilea nivel Tier1 în rândul băncilor europene analizate. Acest rezultat reprezintă cel mai ridicat punctaj în rândul băncilor prezente pe piaţa din România, conform testului de stres desfăşurat pe teritoriul UE de Autoritatea Bancară Europeană (EBA), în colaborare cu Autoritatea de Supervizare Financiară din Ungaria, Banca Centrală Europeană (ECB), Comisia Europeană (EC) şi Comitetul European pentru Riscuri Sistemice (ESRB).

OTP Bank România şi-a concentrat în continuare eforturile în a fi aproape de clienţii săi, dar şi pe definirea şi implementarea unei strategii stricte de control al riscurilor. Portofoliul de credite la nivel brut a crescut cu 15%, în 2011, în timp ce volumele de credite corporative au înregistrat creşteri constante, în fiecare trimestru din 2011.

În 2011, OTP Bank România a lansat cu succes „OTP Mentor”, un program complet de consultanţă financiară, creat pentru cei care doresc să îşi optimizeze resursele financiare. www.dresoruldelei.ro este platforma online a programului care oferă instrumentele pentru o mai bună evaluare a resurselor financiare.

Pentru a asigura securitatea clienţilor dar şi a băncii, precum şi pentru a acţiona responsabil în a-şi ajuta clienţii să depăşească un nou an dificil, OTP Bank România a continuat Programul de Protecţie a Debitorilor.

OTP Bank România a continuat campania de responsabilitate socială lansată în 2010, Dreptul de a Citi şi a obţinut rezultate impresionante, pȃnă la finele anului 2011: dotarea a 110 şcoli din mediul rural cu aproape 80,000 de cărţi şi mobilierul corespunzător. Astfel, Dreptul de a Citi a fost redat la aproape 20,000 de copii. Premiul obţinut de campania Dreptul de a Citi în cadrul EMEA Sabre Awards 2011 (Superior Achievement in Branding and Reputation Excellence), pentru „Cea mai bună campanie din Balcani” a evidenţiat impactul campaniei CSR asupra comunităţilor locale.

“În 2011, am continuat să fim aproape de clienţii noştri şi am dezvoltat o strategie strictă de control al riscurilor, adaptată la pieţele şi tendinţele bancare din România. Am dus serviciul pentru clienţi la un alt nivel, pentru a deveni mai mult decât un furnizor de servicii financiare, un adevărat consultant financiar. Strategia orientată către clienţi ne-a determinat să continuăm Programul de Protecţie a Debitorilor şi să dezvoltăm produse financiare personalizate, adaptate nevoilor clienţilor noştri şi condiţiilor în continuă schimbare ale pieţei. Avem încredere că, pe baza valorilor Băncii – încredere, parteneriat şi integritate – ne vom continua dezvoltarea”, László Diósi, CEO OTP Bank România.

La începutul lui 2012, OTP Bank România şi-a majorat capitalul social cu 140 mil. RON, prin contribuţia integrală a acţionarului majoritar, OTP Bank Nyrt. Capitalul social după această majorare este de 682.908.960 RON.

OTP Bank România a publicat Raportul Anual 2011 pe pagina sa de Internet:

http://www.otpbank.ro/ro/despre-noi/otp-bank-romania/raport-anual/

OTP Bank Romania este subsidiară a OTP Bank, cel mai mare grup bancar independent din Europa Centrală şi de Est. OTP Bank oferă servicii universale în Ungaria, România, Muntenegru, Croaţia, Bulgaria, Rusia, Ucraina, Slovacia şi Serbia, pentru mai mult de 13 milioane de clienţi, prin intermediul unei reţele teritoriale de aproape 1500 de unităţi, prin intermediul reţelei de ATM-uri şi prin sistemul de canale electronice.

 

25 June 2012