Preţurile apartamentelor din marile oraşe au fost mult supraevaluate, în ciuda măsurilor restrictive impuse de guvernul de la Beijing.

22267-heres-chinas-most-famous-ghost-city-ordos_01_38.jpgDe exemplu, proiectul imobiliar Jinxin Han Lin Yuan are locuinţe al căror preţ ajungea la 10.000 de yuani, în timp ce acum acesta este de 3750 de yuani.

Ordos, este cel mai cunoscut oraş fantomă. Aici a fost construit un campus, proiectat ca să găzduiască 2,3 de milioane de studenţi, dar acum nu locuiesc decât maximum 30.000.

Publicaţa LA Times a găsit aici puţin cinci proiecte de infrastructură - pe care le califică drept "ridicole" -, finanţate de guvernul chinez, doar "de dragul dinamizării şi dezvoltării sectorului".

Conform calculelor LA Times, sunt cel puţin 1.700 de miliarde de dolari din bugetul guvernului chinez înghiţiţi de proiecte de acest gen.

Cei de la Business Insider au publicat în vara acestui an un articol în care arătau proiectele imobliare fantomă, mii de locuinţe în care nu stă nimeni.

Roubini: "Aeroporturi pustii şi autostrăzi către nicăieri"

Analistul economic Nouriel Roubini spunea de curând: Chinezii au construit enorm. Numai că acum au blocuri goale, aeroporturi pustii şi autostrăzi către nicăieri. Toate aceste proiecte duc la investiţii neperformante.

Conform unei anchete realizată în peste 30 de oraşe mari din China, proprietăţile imobiliare din 11 oraşe au preţuri ce depăşesc de la 30% la 50% un indice de referinţă care ţine cont de 11 factori, printre care infrastructura şi puterea de cumpărare.

Diferenţa ajunge chiar la 70% în unele oraşe. Conform cifrelor oficiale, preţurile apartamentelor erau în luna octombrie mai mari cu 0,2% faţă de luna anterioară şi cu 8,6% faţă de perioada similară a anului trecut.

Guvernul de la Beijing a început să impună măsuri împotriva creşterii preţului la apartamente încă din luna aprilie, una dintre ele fiind interzicerea băncilor de a acorda credite pentru cei care vor să-şi cumpere un al treilea apartament.


Sursa

28 noiembrie 2011