Orice vânzător își dorește să aibă o ofertă de nerefuzat – oferta perfectă, care să se vândă singură, rapid, la cel mai bun preț. Acest scenariu este posibil, dar numai pentru locuințele care îndeplinesc anumite criterii. Uneori, aceste locuințe trebuie să îndeplinească nevoi pe care clienții nici nu le-au conștientizat încă. Iar acest lucru este posibil indiferent dacă este vorba despre locuințe ieftine sau scumpe.

40360-oferta_perfecta.jpgAtunci când vine vorba despre piața imobiliară din București, secretul succesului unei oferte diferă în funcție de bugetul clienților. Astfel, în cazul celor care se înscriu în segmentul mediu-superior, oferta perfectă este reprezentată în general de apartamente cu trei camere bine poziționate în oraș. 

Clienții care au bugete de 60-80.000 de euro, respectiv cam un sfert dintre clienții de pe piață, caută locuințe în interiorul orașului sau la periferie, dar în cartiere bine dezvoltate, cu o infrastructură bună. Dacă au acces la metrou, atunci valoarea locuinței crește, iar dacă se află și un parc în vecinătate, atunci este considerată oferta perfectă”, explică pentru IMOPEDIA.ro Marcela Avram, analist imobiliar.

Suprafața perfectă este greu de nimerit, dar crucială în procesul de achiziție 

Desigur, și suprafața joacă un rol important. Apartamentele nu trebuie să fie nici prea mici, nici atât de mari pe cât erau înainte de criză.  Un apartament decomandat, cu o suprafață medie raportat la oferta zonei, va avea întotdeauna de câștigat.

Comparativ cu anii de boom imobiliar, suprafețele medii ale apartamentelor noi au scăzut cu aproximativ 20 de metri pătrați. Dacă în trecut, un apartament cu trei camere avea o suprafață de puțin peste 100 mp, acum acestea măsoară 80 mp. Apartamentele cu două camere au scăzut până la 50-55 mp, iar garsonierele au ajuns să măsoare 30-35 mp. Acestea sunt considerate și suprafețele ideale de către majoritatea clienților momentului”, continuă Marcela Avram. 

Jumătate dintre clienții care vor să cumpere o locuință au bugete de până în 60.000 de euro 

Cele mai multe cereri, cam jumătate din total, vin însă din partea clienților care au un buget de cel mult 60.000 de euro. Este vorba, în general, despre clienți care apelează la creditul Prima Casă. Volumul acestor cereri este atât de mare, încât cei mai mulți dezvoltatori imobiliari și-au reconfigurat ofertele special pentru această categorie de clienți. 

Odată cu introducerea programului Prima Casă, suprafețele construite în cazul ansamblurilor noi au scăzut drastic, la fel și numărul de camere, din dorința de a face produsele accesibile noilor criterii ale pieței. Deja parte greu de crezut, dar nu mai departe de 2009, clienții din clasa medie aveau drept apartamente preferate produse de 100-120.000 de euro și cu o suprafață de 100-120 mp”, explică Miron Mihai, analist imobiliar.

Aceste schimbări de pe piața locuințelor noi au tras în jos și piața locuințelor vechi, deși acolo nu au intervenit modificări la suprafețe. Totuși, prețul a scăzut cu până la 65% în primii doi ani de după criză, apoi prețurile au continuat să scadă până anul 2014, când au intrat pe un făgaș de stabilizare și, ulterior, chiar ușor ascendent. 

CITEȘTE ȘI:

 

8 June 2016