Personalizarea spaţiului în care ne petrecem timpul a devenit o preocupare, pentru mulţi dintre noi. Dacă în trecut, ideile originale de amenajare erau privite cu scepticism de mulţi dintre români, de câţiva ani încoace, acestea au devenit din ce în ce mai căutate şi apreciate. Astfel că mulţi tineri talentaţi au prins curaj şi s-au orientat către o carieră în design, participând activ la schimbarea mentalităţilor de la noi din ţară.

34087-colectia_home_-_designer_irina_neacsu.jpgObiectele de decor şi accesoriile fabricate în masă sunt, în continuare, principalele achiziţii făcute de români atunci când e vorba de amenajare interioară. Cu toate acestea, ideile frumoase au început să se facă remarcate în ultimii ani şi la noi, în special în marile oraşe, semn că lucrurile încep să se schimbe treptat. Ba chiar multe dintre produsele originale de succes poartă chiar semnătura unor designeri români, ceea ce atrage o categorie aparte de clienţi: cei care vor să susţină produsele „made in RO”.

„Obiectele şi accesoriile semnate de designeri români reprezintă o nişă în plină ascensiune, în contextul pieţei de design de la noi. Interesul din ce în ce mai mare pentru produsele de design Made in RO vine şi pe fondul unei mândrii naţionale în creştere (fără nici o legătură cu vreo campanie recentă) şi al redescoperirii lucrurilor frumoase, valoroase, care totuşi există şi cresc în România”, spune Mădălina Georgescu, cofondator Designist.ro

Publicul obiectelor de decor produse în România este reprezentat de oamenii deschişi, care caută lucrurile capabile să spună o poveste şi să inspire un stil de viaţă. Atenţi la mediul în care trăiesc, cei mai mulţi dintre aceştia sunt pasionaţi de design sau design interior şi caută obiecte cu un grad mare de personalizare, în serii mici. În plus, chiar dacă sunt atenţi la tendinţele internaţionale, cei mai mulţi dintre aceşti cumpărători apreciază valorile româneşti, pe care îşi doresc să le regăsească şi în mediul înconjurător, în viaţa de zi cu zi.

  • În procesul de creaţie, designerii români ţin cont şi de trendurile de peste hotare, caracterizate în prezent de simplitate – forme organize, materiale cât mai naturale, multifuncţionalitate, smart design
  • Tendinţele internaţionale sunt apoi traduse şi adaptate contextului românesc (influenţe tradiţionale, elemente ce ţin de zone specifice, inspiraţia din mediul în care trăim)

„Sunt obiecte care-ţi vorbesc despre contextul în care şi tu trăieşti. Designul românesc, în general, traduce tradiţionalul în forme contemporane, reutilizează tehnicile vechi împletite cu materiale cât se poate de noi, merge pe texturi naturale, specifice contextului nostru: mult lemn, ceramică”, explică reprezentantul Designist.ro

Cu un succes în continuă creştere al acestui segment, expunerea produselor româneşti a urcat simţitor. Dacă în trecut, acestea puteau fi găsite izolat în cadrul unor târguri generaliste, în prezent, se organizează evenimente de amploare dedicate produselor „made in Ro”.

„Designul românesc este într-o continuă dezvoltare şi conturare. Să nu uităm că, pe 16 mai, începe Romanian Design Week - festivalul de design ajuns la a doua ediţie. „Made in RO - Târg de design românesc” este parte integrantă a Romanian Design Week, având loc pe 17 şi 18 mai. Aşadar, viitorul designerilor români în acest context sună din ce în ce mai bine”, concluzionează Mădălina Georgescu.

Pe 17 şi 18 mai, se desfăşoară cea de-a IV-a ediţie „Made in RO - Târg de design românesc”. Evenimentul este parte integrantă a Romanian Design Week şi se va desfăşura la Impact Hub Bucharest. AFLĂ MAI MULTE DETALII AICI ȘI VEZI MAI JOS CÂTEVA DINTRE PRODUSELE EXPUSE.


16 mai 2014