Tot mai mulţi români par să se acomodeze cu una dintre cele mai noi metode de lucru cu banca: operaţiunile încheiate prin telefonul mobil. De la plata facturilor până la schimbul valutar sau chiar transferuri, toate sunt posibile în doar câteva minute, de oriunde doreşte clientul. Momentan, companiile folosesc cel mai mult această oportunitate.

26556-iphonesled_may2010.jpgVolumul operaţiunilor bancare făcute prin telefon în primele opt luni ale anului este de două ori mai mare decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. Dacă persoanele fizice sunt încă ceva mai reticente la a-şi lăsa banii altcuiva decât unui om de la ghişeu, companiile au găsit aceasctă metodă cât se poate de utilă. Astfel, la o singură bancă, tranzacţiile prin intermediul acestui serviciu au ajuns la 50 milioane lei.

„Microîntreprinderile pot efectua prin telefon o gamă largă de operaţiuni care să îi susţină în afaceri. Astfel, clienţii beneficiază de confort şi fac economie de timp efectuând operaţiuni bancare în timp real, fără a fi necesară deplasarea la banca“, a declarat Bogdan Marin, Director Executiv Canale Retail, BCR.

Valoarea medie a unei tranzacţii efectuate prin telefon de către clienţii microîntreprinderi este de 7.000 lei. Servicii oferite de bănci pentru utilizatorii telefoanelor mobile pot fi însă şi pur informative. Astfel, un client care vrea să lucreze cu banca prin telefon:

  • Poate face schimburi valutare la cotaţii preferenţiale
  • Poate plăti facturi către furnizori agreaţi de bancă, cu comision zero
  • Poate afla informaţii despre transferurile programate pentru o dată viitoare
  • Sau poate deschide şi închide conturi sau depozite


CITEȘTE ȘI: Sunteţi pregătiţi pentru 2013? Banii electronici, consilierii virtuali şi tranzacţiile pe mobil sunt noua realitate

 

26 September 2012