0-1085-88d04eb6e13091edf2ad052b1ce6c3cc.jpgLocaţia este criteriul care face diferenţa în imobiliare. În prezent nordul Bucureştiul reprezintă zona cu cele mai multe dezvoltări rezidenţiale de lux. Preţurile pot ajunge şi la 6.000 de euro pe mp, şi asta în special din pricina lipsei terenurilor disponibile. Dar chiar şi aşa, nordul continuă să atragă dezvoltatori şi cumpărători, numărul proiectelor anunţate aici fiind în continuă creştere. Un mare minus al zonei îl reprezintă însă infrastructura învechită şi ineficientă, care face ca mulţi investitori să ezite să intre pe piaţa locală.

Nordul Capitalei este cel mai scump din punct de vedere imobiliar. Pe lângă cartierele tradiţionale de locuinţe: Dorobanţi, Primăverii, Floreasca, Kiseleff sau Şoseaua Nordului, au crescut foarte mult în atractivitate şi zonele Băneasa, Pipera, Otopeni, Corbeanca şi Baloteşti.

Locaţia este criteriul care face diferenţa în imobiliare. De aceea, în zonele de lux se practică preţuri de până la 6.000 de euro/mp, indiferent de finisaje sau facilităţi. Totuşi, apropierea de pădure, parc ori lac este tot mai cerută de clienţii noilor ansambluri rezidenţiale.

Reprezentanţii Colliers spun că preţurile ridicate sunt determinate în primul rând de costurile terenurilor, ce au atins un nivel comparabil cu cel din Europa de Vest. În zona Pipera-Tunari, spre exemplu, pământurile s-au scumpit în ultimii 10 ani cu până la 200 de ori, de la 5 euro la 1.000 de euro/mp. În cartierul Primăverii, preţul unui mp ajunge şi la 5.000 de euro. Dar chiar şi aşa, majoritatea ansamblurilor moderne se dezvoltă în partea de nord a Bucureştiului, cumpărătorii fiind dispuşi să plătească un cost mai ridicat pentru a trăi într-o locaţie superioară. Mulţi dintre ei decid să cumpere aici şi datorită dezvoltării semnificative a zonei de business, numeroase companii mutându-şi sediile în nord.

Pentru a reduce costul pe mp, dezvoltatorii propun proiecte de blocuri, în care densitatea este ceva mai ridicată. O parte dintre ei propun complexuri în zone noi, la distanţe ceva mai mari de oraş. Este vorba despre Siseşti, Odăi, Jandarmeriei sau Petricani.

Un mare minus al părţii de nord a Bucureştiului rămâne infrastructura, mulţi investitori aşteptând îmbunătăţirea acesteia înainte de a demara un proiect. Semnalele sunt bune. Au început deja o serie de lucrări de îmbunătăţire a drumului naţional 1, atât pentru lărgirea sa, cât şi pentru fluidizarea traficului. De asemenea, autorităţile locale anunţă realizarea unui drum ocolitor al comunei Pipera, dar şi extinderea la 4 benzi şi asfaltarea Şoselei Pipera-Tunari şi Erou Iancu Nicolae.

Un alt aspect pozitiv este faptul că planul urbanistic zonal este în dezvoltare în această parte de oraş. O altă măsură importantă de infrastructură se referă la realizarea unei noi linii de metrou, care să lege Gara de Nord de Aeroportul Henri Coandă.

Sursa

17 December 2007