Producătorul de materiale de construcţii Duraziv, deţinut de omul de afaceri Daniel Guzu, şi-a extins considerabil portofoliul de produse cu aplicabilitate la temperaturi scăzute şi desfăşoară şedinţe de training pe şantiere în care explică modul de punere în operă a acestor produse, pentru a reduce gradul de sezonalitate a activităţii din acest domeniu. Adezivii pentru polistiren sunt produsele cele mai cerute din portofoliul companiei în perioada rece. Varianta de iarnă a produsului AT 31 a fost îmbunătăţită în această toamnă. Noua formulă încorporează fibre de armare care îi conferă o rezistenţă mecanică crescută, flexibilitate şi lucrabilitate superioară.

32302-marga_calin_director_marketing_duraziv.jpgInteresul pentru materiale de construcţii care să poată fi utilizate şi la temperaturi joase a început să fie mai intens din perioada 2010-2011, acestea fiind căutate atât de firmele de construcţii cât şi de meseriaşi. Ponderea cea mai mare o au adezivii pentru polistiren. Aceşti adezivi permit realizarea unor lucrări de anvelopare chiar şi în ultimele luni din an în cazul în care nu a căzut zăpada sau temperaturile exterioare nu coboară sub -5 grade Celsius.

“Intervalul rece este unul destul de mare. Vorbim practic de o treime dintr-un an în care nu prea pot fi excutate lucrări, dar acest interval ar putea fi redus chiar şi la jumătate cu ajutorul ultimelor inovaţii din domeniu”, declară Marga Carp, director de marketing Duraziv. “Din totalul vânzărilor de adezivi realizate de Duraziv în intervalul noiembrie-martie, mai mult de 10% e reprezentat de produse astfel concepute încât să poată fi utilizate la temperaturi mai scăzute. Jumătate dintre produsele de acest tip vândute sunt adezivi pentru polistiren”, explică Marga Carp.

Gama de produse Duraziv destinate lucrărilor din perioada sezonului rece cuprinde adezivii pentru polistiren, adezivii pentru placări ceramice şi mortarul rapid pentru reparaţii şi fixări.

Temperatura minimă la care pot fi aplicate produsele de iarnă este de – 5 grade Celsius. Aceste produse conţin cimenturi speciale cu căldură de hidratare mare şi cu întărire rapidă, ce reduc astfel riscul îngheţării.

“În România există un număr restrâns de producători care crează sau livrează produse cu aplicabilitate în sezonul rece. Aceste produse implică o calificare suplimentară din partea meseriaşilor”, spune directorul de marketing Duraziv.

Compania Duraziv desfăşoară acţiuni de pregătire a meseriaşilor la nivel naţional, prin programe de traininguri care au atât o componentă teoretică, cât şi una practică. “Suntem prezenţi, atât prin departamentul tehnic, cât şi prin reprezentanţii zonali, în şantierele care folosesc produse Duraziv. Recomandările noastre vizează cantitatea de apă adăugată în produse, timpii de lucru, temperatura suportului, temperatura mediului exterior, umiditatea suportului şi a aerului, etc. Pentru toate produsele punem la dispoziţie clienţilor şi fişe tehnice, pe lângă informaţiile detaliate care sunt pe ambalajele produselor”, explică Marga Carp.

Până acum cele mai solicitate produse din această categorie din portofoliul Duraziv au fost adezivii pentru polistiren datorită programului naţional de reabilitare termică.

 

***

 

Duraziv este o companie activă pe piaţa de materiale de construcţii încă din anul 2003, când a fost înfiinţată sub denumirea iniţială de Bau Profil de către antreprenorii Daniel şi Irina Guzu. Compania produce materiale de construcţii din categoria adezivi, profile metalice, vopsele, produse pentru finisări interioare şi exterioare, sisteme complete de termoizolare şi hidroizolare.  Divizia producătoare de adezivi s-a lansat în urma unei investiţii de peste 8,5 mil. euro într-o fabrică modernă, cu o capacitate de producţie de 200.000 de tone pe an, situată în Popeşti Leordeni. Fabrica este dotată şi cu un laborator propriu, echipat la standarde europene, unde sunt testate toate produsele. În 2011 compania a devenit activă şi pe piaţa de vopsele. Anul trecut compania a raportat o cifră de afaceri de peste 17 milioane de euro. 

4 November 2013