Educatia financiara uneori precara a clientilor, nevoia segmentarii portofoliilor de clienti si transferul costului riscului- acestea au fost cele mai discutate probleme in cadrul unei intalniri organizate de Institutul Bancar Roman si de compania de consultanta Roland Berger, dedicata segmentului de consumer finance.

foto:www.firstunitedbank.comReprezentantul Roland Berger a prezentat cu aceasta ocazie un studiu din care reiesea tendinta pietei europene pe acest segment: consolidare sau schimbarea modelului de business. 

Hendrik Bremer, partener al companiei de consultanta Roland Berger a oferit doua exemple de firme din Polonia care au stiut sa isi adapteze cu succes afacerile noilor conditii.

"Va dau doua exemple din Polonia: Eurobank (detinuta de Societe Generale- n.m.DP) si Lucas Bank (operata de Credit Agricole- n.m.DP). Eurobank a inceput sa dezvolte produse de economisire si apoi a trecut la creditare si a adaugat si canale suplimentare de vanzari.

Lukas s-a concentrat pe vanzarile prin POS-uri si pe urma a trecut la atragerea de depozite. Majoritatea structurilor de produse si distributie s-au indreptat catre aceeasi directie. In Europa de Est cred ca vom asista la un proces de consolidare. Jucatorii puternici vor ajunge si mai puternici", a mai explicat Bremer in cadrul unei prezentari tinute joi in fata unor bancheri.


Sursa

4 December 2009