Mobila, masina sau locuri de parcare cadou sunt doar o parte din ofertele cu care dezvoltatorii incearca sa atraga cumparatorii de apartamente, care in ultimii doi ani trec tot mai rar pragul showroom-urilor cu locuinte.

Chiar daca nu vor sa fie citati, managerii proiectelor imobiliare care mai au zeci sau chiar sute de apartamente disponibile spre vanzare admit faptul ca pe langa aceste oferte, negocierile de pret au devenit un fapt obisnuit, in special in cazurile in care clientii dispun de o suma importanta de bani.

"Depinde si de perioada in care ai un asemenea client cu lichiditati. Daca vine intr-o perioada in care ai de facut plati catre banca sau alti furnizori si nu ai incasari, negocierile pot ajunge pana la 20% din pretul normal", spun reprezentantii unui proiect cu cateva sute de locuinte din Bucuresti.

Alti dezvoltatori sustin ca discounturile sunt mult mai mici, deoarece preturile au fost deja ajustate pe parcursul ultimului an si jumatate.

"Piata rezidentiala in ultimele 12-18 luni a avut o tendinta de diminuare accentuata a preturilor si a volumelor de vanzare. Ca o consecinta, discountul actual in rezidentiale nu poate sa mai fie semnificativ, ci mai degraba simbolic.

Grupul nostru de companii ofera reduceri mici in caz de plata integrala (1-4%) sau pana la 5% in cazul achizitionarii «en gros» a 5 apartamente", spune Dan Ioan Popp, presedinte si actionar al grupului Impact.

Sursa

1 June 2010