Ministrul Radu Berceanu: La vară o să întrebaţi de ce avem gropi. Am dat toţi banii pe deszăpezire."Iarna asta ne-a dat peste cap cu toate sumele alocate la întreţinere, care la ora actuală sunt depăşite de vreo patru ori şi probabil că o să luăm de la reparaţii şi la vară o să ne întrebaţi de ce avem gropi sau de ce nu am asfaltat, nu am mai terminat o bucată de drum", spune ministrul Transporturilor.

sursa:gandul.infoŞeful direcţiei de întreţinere din cadrul Companiei de Drumuri, Florin Dascălu, ne dă şi orizontul de timp: "În aprilie vom rămâne fără bani". Citiţi în paginile 2 şi 3 câţi bani câştigă companiile care fac sau nu deszăpezire în România, cum pierd bani transportatorii de mărfuri, dar şi companiile de stat precum CFR pentru că ţara e blocată de nămeţi.

Ministrul: Vedeţi şi dumneavoastră ce e afară

Ministrul a precizat că pe drumurile naţionale sunt scoase circa 2.800 de utilaje care acţionează şi ele cum pot: "Vedeţi şi dumneavoastră ce e afară. Se întâmplă, dacă vă uitaţi la televizor, la Ştiri şi în Statele Unite, când vine o vreme din asta mai avem şi astfel de probleme".

Anul acesta Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), în responsabilitatea căreia se află toate drumurile naţionale şi cele două autostrăzi, are alocate pentru întreţinerea drumurilor, pentru tot anul, puţin peste 110 milioane de euro, dintre care aproape 60 de milioane de euro reprezintă datorii pentru lucrările de anul trecut. Practic, banii care vor mai rămâne la bugetul de întreţinere după plata deszăpezirii vor trebui să ajungă pentru reabilitarea reţelei de drumuri naţionale de peste 16.000 de km şi a celor 260 de km de autostradă la care se adaugă şi tronsonul de 42 de km finalizaţi din Autostrada Bechtel.

Cele două autostrăzi, A1 şi A2, au fost închise, parţial sau total, în ultimele două zile, explicaţia oficială fiind că viscolul aşază la loc mult prea repede zăpada pentru ca activitatea utilajelor de deszăpezire să fie concludentă.

Din primăvară nu mai sunt bani pentru peticit drumuri

"Cel mai probabil în aprilie vom rămâne fără bani. Asta înseamnă că nu vom putea începe campania de reabilitare a drumurilor pentru sezonul estival. Practic toţi banii pe care îi avem se vor duce pe deszăpezire şi pe plata datoriilor", a declarat pentru Gândul Florin Dascălu, directorul direcţiei de întreţinere a drumurilor din cadrul CNADNR.

În timp ce mare parte dintre cele mai importante artere de circulaţie din România, printre care şi cele două autostrăzi, sunt blocate, parţial sau total, de zăpadă, oficialii ministerului spun că nu au ce face atât timp cât au loc, în acelaşi timp, trei fenomene: viscoleşte, şoferii se înghesuiesc pe arterele semiblocate şi utilajele scoase pe drumuri încearcă, pe cât posibil, să facă loc traficului prin nămeţi.

"Nu poţi stăpâni la perfecţie acest fenomen. Nu poţi avea în acelaşi timp pe drum şi utilaje de deszăpezire şi un trafic fluent. Nu ai ce să-i faci", ne-a declarat Dorina Tiron, director general al CNADNR. În ceea ce priveşte soluţiile, Tiron spune că acestea ar exista dar că, din diverse motive, ele nu sunt puse în practică.

Una dintre ele o reprezintă montarea din timp a parazăpezilor la marginile drumurilor, pe porţiunile cele mai expuse viscolului, nemaiexistând astfel riscul ca zăpada de pe câmp să fie adusă de vânt pe drum imediat după trecerea utilajului de deszăpezire.


 

 

Sursa

9 February 2010