Doua mall-uri, cateva hipermarketuri cu galerii comerciale, parcuri de retail, un outlet si mai multe magazine de bricolaj, mobilier si electrocasnice. Nu este o statistica privind o regiune sau o mare capitala europeana, ci se refera la cartierul Militari.

http://www.businessmagazin.ro/analize/imobiliare/militari-bate-europa-la-mall-uri-4857148Relaxarea cu care managerul local al AFI Europe, Reuven Havar, vorbeste despre AFI Palace Cotroceni Mega Mall, proiect pe care dezvoltatorul urmeaza sa-l deschida in aceasta luna in Bucuresti, poate parea frapanta.

Intr-o perioada de scadere economica si de restrangere a consumului, in care toti comerciantii din mall-uri inregistreaza vanzari mai mici comparativ cu 2008 si dupa primele inchideri de centre comerciale, Havar se arata increzator in rezultatele pe care le va avea mall-ul a carui dezvoltare a coordonat-o.

"Stiti cum imi dau seama? 50% dintre chiriasi au semnat contractele de inchiriere dupa inceperea crizei si au facut-o la un nivel de chirie ridicat (o chirie lunara medie de aproximativ 30 de euro pe metru patrat, potrivit informatiilor din piata - n. red.). Acesta este un semn bun pentru noi."

Atitudinea relaxata a lui Reuven Havar poate parea cu atat mai ciudata cu cat Cotroceni Mega Mall este amplasat in cea mai densa zona din tara din punct de vedere al centrelor comerciale.

Cartierul Militari a atras inca dinainte de 2000 investitii in comert, Metro deschizand aici, in 1997, al doilea sau magazin de tip cash & carry. Mai apoi, iesirea spre Autostrada A1 s-a constituit ca un poll comercial important prin deschiderea primului hipermarket din Romania, Carrefour, langa care au fost deschise si magazine ale Mobexpert si Bricostore.

Au urmat centrul comercial Orhideea (in apropiere), al doilea mall din Bucuresti dezvoltat de Anchor Grup - Plaza Romania - mai multe hipermarketuri si magazine de bricolaj, electrocasnice si mobilier, in apropiere de iesirea spre autostrada fiind deschise in ultimii ani alte doua parcuri de retail.

"Cele mai aglomerate orase din punct de vedere al metrilor patrati de spatii de retail raportat la populatie sunt Suceava si Cluj-Napoca, dar zona Militari va fi cu siguranta cea mai aglomerata, dupa deschiderea Cotroceni Mega Mall", afirma Georgiana Andrei, consultant in cadrul departamentului de retail al Colliers International.

Ca dovada, un indicator al concurentei acerbe din zona: dupa deschiderea mall-ului dezvoltat de AFI, care va fi cel mai mare din tara, totalul spatiilor comerciale va urca la aproximativ 362.000 de metri patrati, adica circa 1.000 de metri patrati la mia de locuitori, luand in calcul populatia sectorului 6, de aproape 363.000 de persoane.


Sursa

11 September 2009