Micii retaileri ar trebui să se asocieze şi să-şi fidelizeze clienţii prin promoţii pentru a trece cu bine criza, susţine consultantul pe piaţa de retail, Ciprian Moga. El spune că, în
caz contrar, comercianţii vor avea probleme pentru că, în prezent, consumatorii sunt tentaţi să migreze către marile reţele comerciale.
Analiştii economici estimează pentru
acest an o scădere a consumului care ar putea pune în dificultate micii retaileri de produse alimentare. Dacă nu vor lua măsuri, managerii magazinelor de proximitate pot pierde
în faţa marilor retaileri o parte din cota de piaţă menţinută cu greu până acum. "În această perioadă obiectivul principal va fi fidelizarea," a precizat Ciprian Moga, managing director, iQuest
Consulting.
Specialiştii din piaţa de retail susţin că pentru a trece cu bine criza, micile magazine ar trebui să se unească pentru a avea un cuvânt de spus în faţa furnizorilor. "Prin acumularea de comenzi, prin consolidarea unor comenzi pe anumite articole se pot obţine preţuri mai bune, şi de fapt aceste preţuri bune sunt o condiţie pentru fidelizarea clienţilor," a adăugat Ciprian Moga.
Moga consideră că în prezent marii retaileri nu urmăresc cumpărarea unor reţele de magazine locale sau regionale şi îşi continuă expansiunea programată înainte de criză.
Sursa7 January 2009