Metrorex vrea să îi convingă pe bucureşteni să renunţe la transportul suprateran. Compania a anunţat că are în plan extinderea reţelei de metrou atât de puternic încât românii să renunţe de bunăvoie la mersul cu maşina. În paralel cu Magistrala 5, Metrorex a anunţat că începe lucrările de extindere la Magistrala 4.

Sursa: laurentiu.elenaworld.net/Metrorex, operatorul reţelei de metrou din Bucureşti, vrea să extindă Magistrala 4 cu două staţii, până în zona lacului Străuleşti. Lucrarea de modernizare va fi însă complexă - noua staţie va cuprinde şi o parcare, un dispecerat şi o autogară, investiţia fiind estimată la aproximativ 300 milioane euro. Lucrarea se va derula pe o perioadă de patru ani şi va fi finanţată printr-un împrumut de la Banca Europeană de Investiţii, bugetul de stat şi surse proprii ale Metrorex.

În prezent, Magistrala 4 de metrou are patru staţii (Gara de Nord 2, Basarab 2, Griviţa şi 1 Mai), iar în luna iulie vor fi puse în funcţiune alte două (Pajura şi Parc Bazilescu). Viitoarele două staţii sunt Laminorului şi Lac Străuleşti.

"De asemenea, se are în vedere realizarea unui sistem de transport integrat şi neconcurenţial, iar prin implementarea unor poli de schimb cum va fi cel de la Lac Străuleşti se va stimula renunţarea benevolă la folosirea automobilelor personale în favoarea transportului în comun pentru deplasările intraurbane", se specifică în proiectul de act normativ.

Capacitatea de transport a tronsonului va fi de 50.000 de persoane pe oră pe fiecare sens, iar Magistrala 4 va avea o lungime totală de 7,8 kilometri şi opt staţii. Reţeaua de metrou din Bucureşti are o lungime de 67 de kilometri, patru magistrale şi 49 de staţii.

Recent, Metrorex a atribuit lucrările pentru construcţia Magistralei 5, care urmează să fie pusă în funcţiune în 2014.


19 May 2011