Zona Metalurgiei este una care poate nu se bucură de o notorietate prea mare în faţa clienţilor care aud pentru prima oară de ea, dar a creat deja dependenţă tuturor clienţilor care s-au mutat ori intenţionează să se mute acolo. Accesul facil la orice punct al oraşului, distanţa de câteva minute până la orice mare centru comercial, preţurile bune ale locuinţelor şi varietatea mare de oferte, toate aceste avantaje fac ca Metalurgiei să fie una dintre zonele dorite ale momentului.

24412-metalurgiei.jpgZona Metalurgiei oferă tot confortul, la preţuri de Prima Casă. Este cartier bine pus la punct, construit între anii 1970-1980. Regimul comunist pare să fi acordat o atenţie deosebită arhitecturii şi peisagisticii din zonă.

„La stradă sunt blocurile cu regim mare de înălţime, iar în spate sunt blocurile cu patru etaje, foarte aerisite. Sunt cu precădere careuri de câte patru blocuri cu patru niveluri, care au parcuri între ele. Au trecut deja peste 30 de ani de la plantare, deci zona s-a înverzit puternic şi este o plăcere să locuieşti acolo”, spune Giulio Angheloiu, manager Premier Service.

Construcţiile noi au preţuri similare cu cele vechi

Datorită aceste aşezări, clienţii zonei caută cu precădere să se mute în blocurile cu patru etaje. Este vorba despre familii tinere, care vor în special apartamente cu trei camere. Preţurile pornesc de la 30.000-35.000 euro pentru garsoniere, 45.000-50.000 euro pentru două camere şi 60.000-65.000 euro pentru trei camere. Spre deosebire de alte zone, preţurile sunt cam aceleaşi, indiferent dacă este vorba despre apartamente în blocuri noi sau vechi.

„Blocurile vechi s-au ieftinit în ultimii doi-trei ani, pe măsură ce oamenii şi-au îndreptat ochii spre blocurile nou construite, poate pentru că plăteau mai puţin la întreţinere. Dar acum, primarul sectorului 4 a început o campanie de reabilitare termică a blocurilor vechi, iar părerea mea este că apartamentele vechi nu se vor mai ieftini. Au ajuns la un minim la care se vor menţine”, arată Florin Oprea, D’oro Construct Imobiliare.

Blocurile noi sunt grupate într-o singură zonă. Aceasta se numeşte Prelungirea Metalurgiei.

„Prelungirea Metalurgiei este situată spre ieşirea din Bucureşti, dar tot în sectorul 4, unde a început acum să se dezvolte foarte mult zona. Avem multe ansambluri rezidenţiale noi, pentru că acolo sunt loturi mari de teren, până la 7.000 mp. În plus, accesul este facil, infrastructura este dezvoltată, este chiar şi o staţie de metrou: IMGB, fostul Dimitrie Leonida”, continuă Giulio Angheloiu.

Metalurgiei este traversată de patru staţii de metrou

De altfel, staţia de metrou din zona blocurilor noi este a patra staţie care traversează zona Metalurgiei. Apărătorii Patriei, Piaţa Sudului şi Constantin Brâncoveanu sunt celelalte trei. Metalurgiei este deci un cartier mare, motiv pentru care numărul ofertelor este direct proporţional. Şi cererea este pe măsură, mai ales în ultimii zece ani, de când marii retaileri internaţionali au început să construiască masiv în zonă.

„De la sfârşitul anilor ‘90 s-a întinerit populaţia, au venit foarte mulţi tineri atraşi de perioada în care s-a dezvoltat retailul în zonă. Acum sunt toate magazinele aici: Carrefour, Hornbach, OBI, Selgros, Metro, Praktiker, Sun Plaza, mai toate lanţurile importante”, explică Florin Oprea.

Şoselele din zonă au regim de drum expres

Infrastructura este un alt mare avantaj - atât şoselele, care sunt cu regim de drum expres, cât şi infrastructura RATB. Majoritatea liniilor au depouri în zona Metalurgiei, de unde porneşte o adevărată încrengătură de mijloace de transport. De asemenea, în zonă sunt două pieţe, dintre care una este notorie: Piaţa Sudului. Singurul neajuns al zonei ar fi faptul că cei care îşi caută o casă sau teren, nu prea au ce să cumpere.

„Zone de case există, respectiv segmentul Niţu Vasile până în Secuilor. Între anii 1995-2000 s-au vândut loturi de teren de 200-300 mp, cu case vechi pe ele. Casele bătrâneşti au fost dărâmate şi s-au reînnoit construcţiile. Dar proprietarii nu vând şi nici teren liber nu mai există”, arată Giulio Angheloiu.

Singura şansă pentru acest gen de clienţi este intrarea în circuitul comercial a unor terenuri blocate momentan de proiectele statului. Planul este ca Bulevardul Brâncoveanu să se prelungească cu o autostradă, peste strada Turnu Măgurele. Este un proiect elaborat încă din timpul regimului comunist, iar terenurile din zona de dezvoltare au interdicţie de construcţie. Specialiştii se aşteaptă ca în câţiva ani să se lămurească şi statutul acestor terenuri, lucru care va deschide noi oportunităţi pentru zona Metalurgiei.

CITEȘTE ȘI Drumul Sării, un loc distinct ferit de agitaţia din centrul oraşului

 

19 aprilie 2012