Atunci când nu-şi mai pot plăti ratele la credite, clienţii băncilor încep timid să apeleze la mediatorii bancari.După modelul din Occident, românii încep şi ei să apeleze la mediatori atunci când au o neînţelegere cu o instituţie şi care riscă să degenereze în proces, indiferent că este vorba de bănci, firme de asigurări sau conflicte de muncă.

sursa:gandul.infoLa prima vedere, ideea de a plăti pe cineva ca să-ţi rezolve problema pare un lux, însă sunt şi situaţii fără ieşire, când o persoană solicită restructurarea unui credit, iar banca nu acceptă sub niciun motiv.

"Speţele din domeniul financiar-bancar s-au înmulţit pe timp de criză, însă băncile sunt dispuse să se aşeze la discuţii. Băncile acceptă relativ uşor să rezolve problemele legate de impunerea unor comisioane abuzive, în timp ce restructurarea unui credit este cel mai greu de mediat, din cauza reticenţei bancherilor", a declarat pentru Gândul Constantin Asofronie, vicepreşedintele Uniunii Mediatorilor Bancari, organizaţie înfiinţată la sfârşitul anului trecut.

Odată ce părţile ajung la un acord, se încheie un acord cu putere de contract, ce trebuie respectat.


 

 

Sursa

29 January 2010