Directorii generali din toată lumea par să fi fost atinşi de un val de optimism neaşteptat. Atât în România cât şi în restul lumii, aceştia se aşteaptă la creşteri ale veniturilor atât pe termen scurt cât şi pe termen mediu. Acest lucru este valabil în toate industriile, chiar şi domeniul bancar şi imobiliare, care au fost pe lista celor mai puternic destabilizate de valul de criză economică.

32967-price-income_featured.jpgDupă mai mulţi ani de incertitudine, timp în care fixarea unui plan de afaceri părea mai degrabă o utopie, apar şi primele semne bune. Oamenii de afaceri din întreaga lume au început să îşi descrie afacerile drept stabile şi sunt încrezători sau chiar foarte încrezători în viitor. Cu atât mai încurajator este faptul că această atitudine a managerilor se resimte la nivel global.

„Numărul directorilor generali încrezători în perspectivele de creştere pe termen scurt a crescut semnificativ, iar acest lucru poate indica intrarea unui nou ciclu de creştere a economiei globale. În general, ciclurile de expansiune sunt mai lungi decât cele de recesiune, aşadar ne putem aştepta la o perioadă mai lungă de creştere economică. Este posibil însă ca această creştere să decurgă într-un ritm destul de lent”, arată Vasile Iuga, country manager Pricewaterhouse Coopers.

Managerii vor să îşi crească afacerile prin inovaţie şi servicii cât mai performante

Referitor strict la România, datele studiului arată că 96% dintre managerii intervievaţi estimează că le vor creşte veniturile în următorii trei ani, iar 49% dintre ei sunt foarte încrezători că acest lucru se va întâmpla. 86% dintre ei sunt încrezători în creşterea veniturilor în următoarele 12 luni, iar 39% dintre intervievaţi sunt foarte încrezători că acest lucru va fi posibil. Atunci când trasează aceste perspective, directorii generali din România se bazează pe strategiile de inovaţie atât în materie de produse cât şi în materie de servicii. Un sfert dintre ei chiar iau în calcul extinderea pe pieţele unde deja activează.

„Directorii generali intervievaţi au trasat clar trei tendinţe globale majore pe care ei le aşteaptă. Primul este progresul tehnologic rapid, urmat de schimbările demografice şi, nu în ultimul rând, modificările de putere financiară. Aceştia sunt cei trei factori despre care ei consideră că vor avea un impact mare asupra companiei pe care o conduc”,  continuă oficialul PwC.

Mediul economic rămâne unul dificil, iar managerii trag un semnal de alarmă în acest sens

De data aceasta, România se încadrează perfect în tiparele mondiale, managerii locali rezonând cu cei din restul lumii. Iar acest lucru este valabil atât în cazul estimărilor optimiste de viitor, precum există şi o solidaritate legată de mediul economic dificil creat de ultimii ani.

„Directorii generali sunt în continuare îngrijoraţi de supra-reglementare, deficitele bugetare care au atins niveluri foarte ridicate precum şi de povara fiscală. Aceştia trimit un mesaj clar autorităţilor, prin care vor să facă bine cunoscute aceste neajunsuri”, arată Vasile Iuga.

Dacă topul optimiştilor în viitorul mediului de afaceri internaţional este condus de directorii generali din domeniul turismului, într-un procent de 46%, pe locul doi, la mică distanţă,  se află sectorul bancar şi pieţele de capital. 45% dintre managerii din aceste două domenii sunt încrezători că le vor creşte veniturile în următoarele 12 luni. Urmează domeniile retail, servicii financiare, comunicaţii şi apoi inginerie şi construcţii. 41% dintre managerii din aceste două ultime domenii aşteaptă ca următorul an să le crească cifra de afaceri. La cealaltă extremă, cei mai puţin încrezători în viitor sunt managerii din industria metalurgică: doar 19% dintre aceştia cred în creşterea veniturilor companiilor lor în următoarele 12 luni.

CITEŞTE ŞI: Cele mai sigure investiţii ale momentului: terenurile, chiriile şi proprietăţile scumpe

 

10 februarie 2014