Mallul are succes cu haine de marca si cinema




Evenimentul Zilei - 27.09.2006
 

Proprietarii trebuie sa-si identifice clientii si sa le aduca brandurile potrivite

Magazine de imbracaminte cu branduri puternice si cinematografe - acestea reprezinta cheia succesului pentru dezvoltarea unui mall. Chiar daca centrele comerciale de acest tip din Bucuresti pot fi numarate pe degetele de la o mana, timpul a demonstrat ca nu este suficient sa investesti in constructie si sa oferi spatii spre inchiriere pentru a atrage clienti.

City Mallul din Berceni vizeaza, in perioada urmatoare, repozitionarea pe piata si atragerea unui numar mai mare de vizitatori. In acest scop, reprezentantii afacerii vor deschide, in noiembrie, patru sali de cinema (de cate 144 de locuri) si, in plus, intentioneaza sa atraga noi chiriasi, atat marci aflate in topul preferintelor, cat si unele inca necunoscute la noi. Mallul are 38.000 mp si a fost deschis in octombrie anul trecut.

Romanii vor distractie si haine

Consultantii din domeniu sunt de parere ca romanii devin din ce in ce mai pretentiosi. "Acest gen de afacere functioneaza atunci cand si-a adaptat conceptul clientilor pe care doreste sa-i atraga. Pentru ca un mall sa fie popular, are nevoie de un supermarket cunoscut, magazine de haine cu branduri puternice si o zona de food si entertainment bine pozitionata", spune Luiza Moraru, manager la departamentul retail din cadrul companiei imobiliare Eurisko. Potrivit acesteia, sunt importante si spatiile de parcare.

In cazul comerciantilor de imbracaminte, cel mai mare succes il au cei care ofera o suficienta varietate de produse. In cazul in care afacerea nu da rezultatele scontate, proprietarul nu poate decat sa schimbe chiriasii cu unii care sa-i aduca mai multi vizitatori.

Miza pe cinema

Nu exista insa studii despre cat de des merg tinerii romani la film, in conditiile in care achizitionarea si piratarea DVD-urilor sunt la indemana oricui. Astfel, nu se stie exact in ce masura deschiderea cinematografului va atrage publicul.

"Odata cu introducerea noilor branduri si a cinematografului, speram ca traficul sa se dubleze. Pentru inceput, vom avea o politica de preturi promotionale si vom face weekenduri tematice", spune Valentin Preda, general manager la City Mall. In prezent, City Mall este vizitat saptamanal de circa 15.000 de persoane, in timpul verii cifra situandu-se la doar 10.000 de persoane.

Reprezentanti ai unor magazine din City Mall spun ca vanzarile sunt situate sub asteptari, iar profitul in lunile de vara s-a apropiat de zero.

Citeste articolul integral in Evenimentul Zilei


Teodora Trandafir
Evenimentul Zilei
 

27 September 2006