Acestea încearcă să menţină branduri puternice pentru a nu-şi pierde clienţii. În plus, centrele comerciale din provincie au diminuat preţurile chiriilor cu până la 25%

Situaţia economică dificilă din toată lumea şi-a pus amprenta şi pe sectorul de retail.

Chiriile din spaţiile comerciale au scăzut, gradul de neocupare a crescut în comparaţie cu anul trecut, iar unităţile din afara oraşului se prind de ancore puternice pentru a nu pica, cam aşa arată piaţa de retail anul acesta.

Dacă chiriile din mall-urile bucureştene s-au diminuat într-o măsură mai mică, costurile pe rata lunară pe care trebuie să le achite retailerii din magazinele din afara Capitalei s-au redus considerabil cu un procent între 10-25%.

"Mall-urile din Bucureşti au o poziţie foarte bună, cu un mix de chiriaşi potrivit conceptului fiecăruia şi care prin activităţile de marketing reuşesc să atragă un număr important de vizitatori. Proprietarii centrelor comerciale bucureştene nu au modificat semnificativ chiriile", a declarat, pentru Curierul Naţional, Răzvan Gheorghe, Partener Cushman & Wakefield România (C&W).

"Însă în centrele comerciale «out of town», aflate la periferia Capitalei sau în oraşele din afara Bucureştiului chiria spaţiilor comerciale a scăzut cu aproximativ 10 - 20%", a mai adăugat reprezentantul C&W.

El a mai arătat că mall-urile din afara Bucureştiului care au ancore puternice şi o activitate susţinută de marketing atrag în continuare retaileri noi şi astfel măresc numărul de vizitatori zilnici.

Sursa

26 October 2009