Total neobisnuit pentru actuala perioada de criza, pentru noul mall care se va deschide maine la Constanta a fost „bataie" pe ocuparea spatiilor de vanzare. Asta in conditiile in care, in majoritatea celorlalte mall-uri deschise in ultimii ani, proprietarii s-au chinuit din greu sa-si gaseasca chiriasi.

21695-immofinanz_group_maritimo_shopping_center_const.jpg„In ultimele saptamani, vreo 6-7 comercianti au ramas pe dinafara, pentru ca nu au mai prins loc in Maritimo", au declarat reprezentanti ai Kramer & Wagner, compania care a avut exclusivitate in gasirea chiriasilor. Mai mult decat atat, la inaugurarea de maine, majoritatea magazinelor va fi deschisa publicului. „Doar o mica parte dintre comercianti vor deschide cateva luni mai tarziu, probabil cel tarziu in martie", a declarat Theresia Wilfinger, Manager Director la Kramer & Wagner.


Contracte recente si firme noi

De la inceputul lunii august, cand gradul de ocupare era de 85%, centrul comercial a mai semnat contracte cu noi comercianti. Printre cei mai recenti clienti se numara firma turceasca Koton (pe o suprafata de circa 900 mp), Hervis si Smyk (un retailer de jucarii din Polonia).

La acestea se adauga, prin contracte mai vechi dar ca noutate pentru regiune magazinele H&M, C&A si New Yorker. De altfel, marea majoritate a chiriasilor sunt firme care nu existau pana acum in Constanta iar unele nici nu existau in Romania pana a veni in noul mall. Spre exemplu, retailerul de imbracaminte Peek & Cloppenburg este primul deschis in Romania, in afara Bucurestiului. Acesta va ocupa o suprafata destul de mare, de circa 3.000 mp. Tot aici poate fi amintit Pure Fitness, unul dintre cei mai mari operatori de fitness de pe plan european, care a luat 1.600 mp. Marca poloneza de cosmetice Inglot isi face intrarea in Romania, prin noul mall din Constanta. In aceeasi situatie sunt si italienii de la Navigare, brand de fashion care, de asemenea, intra in tara noastra prin noul mall de la Marea Neagra.

Nume mari

Ancora principala a centrului comercial este hipermarketul Auchan, care spre deosebire de ceilalti comercianti nu a inchiriat ci este co-proprietar. Hipermarketul se deschide pentru prima oara in Constanta si ocupa o suprafata totala de 16.000 mp, fiind astfel cel mai mare operator de profil din oras.

In noul centru comercial, situat pe bulevardul Aurel Vlaicu, vor fi prezente toate cele sase marci ale grupului Inditex (Zara, Bershka, Pull & Bear, Stradivarius, Oysho si Massimo Dutti). La acestea se adauga nume precum Zoomania, Humanic sau New Look. Nu a fost neglijata nici zona de entertainment. Astfel, constantenii vor putea vedea filme la Cinema City, care va operea in opt sali de cinema. Tot pe acest sector figureaza si un casino, squash, billiard sau partea de food court si cafenele.

Maritimo versus City Park

Diferentele dintre deja vechiul mall City Park si Maritimo sunt multe, de la pozitionare, suprafata si arhitectura, la mix-ul de chiriasi. Maritimo are peste 50.000 mp in timp ce mall-ul din parcul Tabacariei are doar 30.000 mp. In perioada urmatoare insa, Elan Schwartzenberg, unul din actionarii Neocity ( proprietarul City Park), are in plan extinderea cu inca 15.000 mp a mall-ului. Astfel ca pe viitor, cele doua mall-uri ar putea avea suprafete aproximativ egale. Deocamdata insa Maritimo este aproape dublu si are si de doua ori mai multe locuri de parcare (2.200). In plus, noul mall beneficiaza de un hipermarket mult mai mare.

Si la mix-ul de chiriasi, Maritimo a atras nume mai mari decat City Park. Asta lasand la o parte faptul ca Elan Schwartzenberg s-a vazut nevoit sa bage in mall centre unde constantenii sa-si plateasca lumina si gazul. „Nu aveam cum sa facem asa ceva in Maritimo chiar daca ne-am fi propus. A fost cerere prea mare pentru spatiile din acest nou mall ca sa ne vedem nevoiti sa apelam la astfel de strategii", a declarat Heribert Krammer, unul din cei doi fondatori ai Kramer & Wagner.

La partea de constructie, noul mall difera pe langa arhitectura moderna si prin faptul ca este pe un singur nivel, spre deosebire de City Park, care ocupa doua niveluri. „Maritimo are marele avantaj ca este situat intr-o zona cu mare aglomeratie de comercianti, in apropiere de Metro, Real, nu departe de Carrefour, astfel ca poate beneficia de o zona cu mai mult vad. City Park e mai izolat si nu e exclus ca pe termen mediu si lung sa se transforme intr-un mall de proximitate pe cand Maritimo ar putea avea deschidere pentru intregul oras", considera Heribert Krammer. Nu trebuie uitat insa ca pentru orasul Constanta mai sunt promise si alte mall-uri in perioada urmatoare. Dintre acestea, mall-ul Coral care va fi ridicat de Cora este planificat a avea o suprafata de circa trei ori mai mare decat actualul Maritimo.

Scurt istoric

Mall-ul Maritimo apartine marelui investitor austriac Immofinanz, care a cumparat proiectul in urma cu aproape doi ani de la Trigranit. Fostul nume al proiectului a fost Polus Center Constanta. Investitia austriecilor in noul mall a depasit 100 de milioane de euro.

CITEŞTE ŞI: ONU: România, între primele zece ţări ale lumii care vor dispărea

Sursa

27 October 2011