Magistrala 5 de metrou, cel mai controversat proiect de extindere a Bucureștiului, merge înainte în ciuda presiunilor de a se pune pauză măcar în zone care prezintă un risc ridicat pentru siguranța bucureștenilor. După ultima vizită pe șantier, oficialii Ministerului Transporturilor sunt de părere că lucrarea ar putea fi livrată chiar mai repede decât este estimat în proiectul oficial, măcar pe tronsonul Drumul Taberei-Eroilor. 

40395-tunel_metrou.jpgPotrivit datelor oficiale, tronsonul Drumul Taberei – Eroilor din cadrul Magistralei 5 de metrou ar urma să fie livrat la sfârșitul anul viitor. Există însă posibilitatea ca acest lucru să se întâmple ceva mai repede, o veste care încântă deopotrivă șoferii, pietonii și locuitorii zonei.

În urmă cu o lună, lucrările erau nesatisfăcătoare. Acum însă, se vede mobilizarea. Tunelele sunt racordate, mai multe stații sunt deja în etapa de finisare, structura este solidă. Ministerul Transporturilor nu va accepta amânarea lucrărilor până la sfârșitul anului 2017. Noi considerăm că mijlocul anului 2017 este un termen realist”, a explicat Dan Costescu, ministrul Transporturilor.

Șantierele din Drumul Taberei ar trebui închise până la sfârșitul acestui an

Dar cartierul Drumul Taberei ar trebui să fie redat circulației auto și pietonale cu mult înainte ca metroul să înceapă să circule în zonă. Primul șantier închis ar trebui să fie cel din zona Orizont. Potrivit estimărilor oficiale, acest lucru ar trebui să se întâmple la mijlocul lunii iulie, iar ministrul Transporturilor consideră că respectarea termenului este plauzibilă, dacă lucrările vor continua într-un ritm susținut.

După stația de la Orizont trebuie redate circulației și celelalte drumuri de suprafață din cartier: Favorit, Brâncuși, Romancierilor. I-am rugat deja pe cei de la Metrorex, dar și pe constructori, să devanseze termenul din decembrie, cât este acum, până în noiembrie. Nu ar fi bine să ne prindă zăpada cu șantiere la suprafață, pentru că acest lucru înseamnă îngreunarea lucrului cu utilaje, dar și un trafic rutier mai anevoios”, continuă ministrul Transporturilor.

Zona Eroilor-Universitate-Pantelimon este mai greu de finalizat. Termenul se întinde până în 2030

Optimismul se termină însă odată cu cartierul Drumul Taberei, pentru că în zona Eroilor, rezolvările nu mai sunt atât de simple.  Pentru acel segment, încă se caută soluții măcar pentru deblocarea parțială a zonei. La fel de anevoioase sunt demersurile legate de trenuri, care bat pasul pe loc de mai bine de un an.

În privința trenurilor, achiziția este analizată de DNA. Dar până la sfârșitul lunii iunie vor exista opt noi trenuri care urmează să fie date în exploatare. În rest vor fi folosite și trenurile din flotele vechi, care vor putea acoperi necesarul de tranzit estimat”, continuă ministrul Transporturilor.

Dificil se mișcă lucrurile și pe tronsonul Universitate-Piața Iancului-Pantelimon, unde în ciuda bugetului alocat de 830 de milioane de milioane de euro, până acum s-au investit doar nouă milioane de euro, bani dedicați exclusiv proiectării. Prin urmare, despre tronsonul Eroilor-Iancului se estimează că ar putea fi dat în folosință abia în anul 2023, pentru ca abia șapte ani mai târziu, în 2030, să fie livrat și proiectul Iancului Pantelimon. 

CITEȘTE ȘI: 

14 June 2016