Magazinul IKEA a depăşit pragul de 100 de milioane de euro în vânzările din anul 2008Peste 13 milioane de produse IKEA au ajuns în casele românilor în perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2008. Numărul vizitatorilor magazinului a depăşit 3 milioane, în timp ce vânzările totale au fost de 104,7 milioane de euro (TVA inclusă).

Cele mai mari vânzări s-au înregistrat în luna septembrie, după lansarea noului catalog: 9,4 milioane de euro, cu peste 275.000 de vizitatori. Potrivit sondajelor realizate de companie, clienţii au fost atraşi de calitatea, funcţionalitatea şi preţul mic al produselor IKEA. „Încă de la deschiderea magazinului, ne-am propus să oferim produse  funcţionale, de calitate şi cu un design atractiv pe care să şi le poată permite cât mai mulţi oameni. Ne bucurăm că vizitatorii au observat şi au apreciat tocmai aceste atribute ale gamei IKEA şi ne dorim să dăm tot mai multă valoare acestei promisiuni în fiecare an”, a declarat Cornel Oprişan, retail manager IKEA România.

Produsele de mobilier au însumat aproximativ 60% din vânzările magazinului IKEA din Băneasa în perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2008, restul reprezentând accesorii şi decoraţiuni pentru casă. Dintre produsele de mobilier, cele mai bine vândute produse au fost: combinaţiile de dulapuri PAX, cu peste 27.600 de unităţi vândute, corpurile de bucătărie FAKTUM, cu peste 20.300 de bucăţi, sistemele modulare de bibliotecă BILLY, cu peste 19.900 de bucăţi, produsele din gama KLIPPAN (canapele, fotolii, şezlonguri, taburete), cu peste 2.500 de unităţi vândute. Din categoria decoraţiuni şi accesorii  pentru casă se remarcă vânzările de becuri economice SPARSAM, cu peste 239.400 de bucăţi, pernele şi pilotele din familiile de produse MYSA şi GOSA, cu peste 183.000 de bucăţi şi produsele din familia IKEA 365+ (tigăi, oale, borcane, ustensile de bucătărie), cu un total de peste 136.700 de bucăţi.

Campania de reciclare a becurilor, iniţiată la 1 septembrie, prin care oricine aduce spre reciclare în magazinul IKEA din Băneasa cinci becuri primeşte în schimb un bec economic, continuă cu succes. 921 de becuri au fost aduse la magazin spre reciclare, până în luna decembrie inclusiv. Tot de la 1 septembrie am înlocuit sacoşele de plastic cu cele biodegradabile, din hârtie (făcute din materiale reciclate şi reciclabile, la rândul lor) şi din polipropilenă (un material ce se descompune la soare în bioxid de carbon şi apă). În lunile septembrie-decembrie inclusiv, clienţii au plecat acasă cu peste 240.000 de sacoşe de hârtie şi peste 62.000 de sacoşe din polipropilenă.

La locul de joacă din interiorul magazinului şi-au petrecut timpul sub supravegherea personalului IKEA din magazin peste 44.600 de copii, în timp ce părinţii lor şi-au făcut cumpărăturile.

La restaurantul magazinului au servit masa majoritatea vizitatorilor din perioada 1 ianuarie - 31 decembrie 2008. Chifteluţele suedeze au continuat să fie preferatele clienţilor, care au servit 2,3 milioane de bucăţi, urmate de hotdog-i – aproximativ 1.400.000 de bucăţi, şi prăjiturile Almondy – peste 246.000 de porţii.

Obiectivele IKEA România pentru 2009 rămân neschimbate. „Ne aşteptăm ca în 2009 consumatorii să fie tot mai exigenţi în privinţa raportului calitate-preţ şi să îşi re-prioritizeze cheltuielile din bugetul familiei, abordându-le pe termen mai lung şi cu mai multă atenţie. Valorile după care ne conducem  activitatea ne permit, însă, să vedem în toate aceste schimbări o oportunitate; business-ul IKEA este în toată lumea unul bazat pe eficienţă, economii de scară şi costuri reduse, având ca rezultat produse care oferă clientului cea mai bună valoare la cel mai mic preţ posibil. Ne folosim toată priceperea proprie, dar şi experienţa acumulată la nivel mondial în cei peste 60 de ani de existenţă a brandului IKEA, pentru a ne îndeplini această misiune cât mai bine cu putinţă, a subliniat Cornel Oprişan.

27 January 2009