Primăria Capitalei demarează lucrările la Pasajul subteran Piaţa Sudului, cel mai mare proiect de infrastructură din Bucureşti realizat cu fonduri UE. Potrivit autorităţilor, prin această lucrare, se va asigura fluidizarea traficului în Capitală, atât pe direcţia inelului principal de circulaţie, cât şi pe arterele adiacente inelului median. Conform calculelor oficialilor, prin realizarea Pasajului de la Piaţa Sudului, timpul de traversare a intersecţiei se va reduce cu 74%.

34549-restrictii.jpgÎnsă momentul în care aceste calcule se vor adeveri este deocamdată departe. Între timp, bucureştenii trebuie să se înarmeze cu răbdare şi să înveţe rutele ocolitoare, întrucât urmează o perioadă în care traficul rutier va fi restricţionat sau deviat. Începând cu data de 8 iulie 2014, se va restricţiona parţial circulaţia rutieră pe Calea Văcăreşti, între strada Mărţişor şi şoseaua Olteniţei.

„Pentru execuţia lucrării, pe Calea Văcăreşti, în perimetrul menţionat, se va devia traficul rutier, asigurându-se trei benzi de circulaţie pe sensul către şoseaua Olteniţei şi două benzi de circulaţie pe sensul spre bulevardul Tineretului (faţă de trei benzi pe sens, existente în prezent). Totodată, se închide temporar accesul din Calea Văcăreşti la benzinăria Agip şi se instituie restricţia de oprire în zona lucrărilor”, specifică reprezentanţii Primăriei.

De asemenea, se suspendă staţia de autobuze „şoseaua Olteniţei” (linii 312, 313, 381, 634, N103, N105), amplasată pe Calea Văcăreşti după intersecţia cu şoseaua Olteniţei, sens Piaţa Unirii, precum şi staţia „Piaţa Sudului” (linia 634), amplasată pe Calea Văcăreşti, înainte de intersecţia cu şoseaua Olteniţei, sens terminal „ROMPRIM”. Totodată, autobuzele liniilor 634 şi N103 vor efectua opriri pe şoseaua Olteniţei în staţia „Piaţa Sudului” corespunzătoare liniei 232, sensul spre Calea Văcăreşti.

„Conducătorii auto sunt rugaţi să circule cu maximă atenţie în zonele mai sus menţionate şi să respecte cu stricteţe semnificaţia indicatoarelor şi a marcajelor rutiere. Primăria Capitalei mulţumeşte participanţilor la trafic pentru înţelegere şi cere scuze bucureştenilor pentru disconfortul creat în perioada desfăşurării lucrărilor”, se arată într-un comunicat emis de PMB.

Costul lucrărilor de modernizare depăşeşte 28 milioane euro

„Modernizare infrastructura rutieră Piaţa Sudului” este cel mai mare proiect de infrastructură cu fonduri UE din Bucureşti, realizat prin Programul Operaţional Regional 2007-2013. Proiectul are o valoare totală ce depăşeşte 28,2 milioane euro, în timp ce asistenţa financiară nerambursabilă este de 21,4 milioane euro

Lucrarea presupune:

  • Realizarea unui pasaj subteran pe direcţia Calea Văcăreşti – Str. Niţu Vasile,
  • Realizarea a patru pasaje pietonale în intersecţie, pe direcţia Str. Niţu Vasile – Calea Văcăreşti, de o parte şi de alta a pasajului rutier şi către staţiile de tramvai
  • Realizarea unei legături pietonale printr-un pasaj subteran între staţia de metrou Piaţa Sudului şi peroanele staţiei de tramvai aflate pe şoseaua Olteniţei

De asemenea, se vor realiza lucrări de modernizare a carosabilului şi trotuarelor în intersecţia Calea Văcăreşti – Sos. Olteniţei – Str. Niţu Vasile, prin asigurarea în sensul giratoriu a patru benzi de circulaţie. Totodată, se vor moderniza utilităţile aferente obiectivului de investiţii (energie electrică, alimentare cu apă, canalizare, iluminat) şi se va reface linia de tramvai existentă atât pe Calea Văcăreşti, cât şi pe şoseaua Olteniţei. De asemenea, se vor efectua lucrări de modernizare a liniilor de troleibuz aflate în zonă.

„Realizarea pasajelor pietonale subterane reuşeşte să elimine „conflictele la suprafaţă” dintre circulaţia pietonală şi circulaţia auto. Astfel, realizarea acestora, concomitent cu realizarea pasajului, duce la creşterea timpilor de semaforizare pe culoarea verde, contribuind în acelaşi timp la creşterea gradului de siguranţă a circulaţiei pietonale în intersecţie. Prin pasajele subterane (rutiere şi pietonale) care vor fi construite, intersecţia Piaţa Sudului va reprezenta un nod intermadat caracterizat de o bună accesibilitate şi de un transfer facil între diversele moduri de transport care acced în acesta”, conchid reprezentanţii PMB.

AFLĂ şI ALTE INFORMAţII:

7 iulie 2014