Ruptura dintre bănci şi clienţi s-a produs, în principal, din cauza lipsei de educaţie bancară a majorităţii populaţiei, consideră preşedintele Asociaţiei Române a Băncilor (ARB). De aceea Asociaţia a decis să se implice activ în educarea financiară a cetăţenilor pentru a îndrepta situaţia.

19264-asociatia-romana-a-bancilor-limitarea-dobanzilo.jpg„A existat şi încă există o ruptură între clienţi şi bănci şi această ruptură a fost alimentată în mod artificial. Ruptura s-a creat şi pe fondul unei lipse de educaţie din partea majorităţii populaţiei României în ceea ce priveşte instrumentele bancare sau, în unele cazuri, a noţiunilor elementare despre activitatea bancară", a declarat Radu Gheţea.

Preşedintele ARB a declarat că asociaţia pe care o prezidează se va implica mult mai mult în procesul de educare a bancară a populaţiei. Mai mult, Gheţea doreşte o colaborare cu Ministerul Educaţiei, prin care să existe cursuri şi prelegeri pentru formarea profesorilor, pentru ca aceştia să poată explica liceenilor termenii financiari minimi cu care se confruntă orice cetăţean.

Asociaţia Română a Băncilor colaborează inclusiv cu televiziunea publică. Radu Gheţea a declarat că în curând se va începe difuzarea unei serii de 14 clipuri în care se explică, la modul simplist, ce înseamnă dobândă, credit, care este diferenţa între o garanţie reală şi una de natura unui gaj sau ce înseamnă să faci un depozit colateral.


17 June 2011