Elis Pavaje ia în calcul preluarea unei alte firme de profil. De asemenea, producătorul este în negocieri pentru desfacerea produselor în parcul de retail al Colosseum, la centrul de bricolaj Leroy Merlin, a cărui deschidere e aşteptată pentru noiembrie.

17627-lucrare_elis.jpgNumărul mare de proiecte de retail anunţate anul trecut şi pentru acest an sunt de natură să crească afacerile companiei Elis Pavaje, ale cărei produse şi servicii vin abia la finalizarea marilor spaţii comerciale care şi-au început deja construcţia.

„Amenajarea parcărilor vine abia în faza de finalizare a marilor proiecte de retail şi avem deja o cerere mai mare pentru produsele noastre. De asemenea, pentru anii care vin ne aşteptăm la o creştere a cererii pentru autostrada Sibiu - Nădlac, pentru că avem una din cele două fabrici în zonă, în Alba", a declarat Emil Goţa, directorul general al Elis Pavaje.

Faptul că transportul pavajului nu este foarte rentabil economic pe distanţe mari a condus în anii trecuţi la deschiderea unei a doua fabrici la Stoeneşti (Prahova), pe lângă cea din Stoeneşti (Alba). În continuare însă, există cerere în ţară dar nu sunt acoperite toate zonele.

„Zonele din nord precum Satu Mare şi Baia Mare nu sunt suficient acoperite şi nici nordul Moldovei. Astfel că luăm în calcul preluarea unor jucători mai mici, cu linii de producţie performante, chiar dacă nu am concretizat încă nimic în acest sens", a declarat Goţa. Printre firmele mai importante de pe piaţă se numără Symmetrica,Semmelrock, Elpreco.

Pe de altă parte, o preluare va fi privită cu multă atenţie de Elis, ca urmare a faptului că rolul utilajelor este foarte important. Este unul din motivele pentru care, până în prezent, Elis a optat pentru dezvoltare de tip greenfield.

Vânzări în creştere cu 30%

Valoarea vânzărilor companiei a crescut cu 30% în trimestrul I, faţă de primele trei luni ale anului trecut, situându-se la 6,5 milioane de euro. Asta chiar dacă anul 2010 a fost unul mai slab decât 2009. Mai precis, cifra de afaceri a fost de 57 milioane de lei în 2010, în uşoară scădere de la un rulaj de 60 milioane de lei în 2009.

Pentru acest an, firma are un buget de investiţii de un milion de euro. Acestea vor viza eficientizarea producţiei, lansarea de noi produse premium, mai ales pentru curţile de vile. Tot în acest buget intră şi posibilitatea achizţiei unor jucători mai mici de pe piaţa pavajelor.

Pavaje în Colosseum

Până acum, firma are ca puncte de desfacere în numeroase depozite de materiale de construcţii din ţară dar şi în centre precum Dedeman. „Şi în parcul de retail al Colosseum din Chitila avem ofertant pentru desfacere. Suntem în negocieri cu Leroy Merlin, ca să vindem şi prin ei", a declarat directorul Elis Pavaje. Printre marile firme care apelează la produsele Elis se numără Strabag, Max-Bogl, Shapir şi altele.

Proiecte finalizate

Produsele Elis Pavaje au avut succes chiar şi în perioada de criză. Acestea s-au îndreptat în anii trecuţi spre proiecte de parcări ale unor dezvoltări precum Petrom City (20.000 mp), Outlet Fashion House (finalizat în 2009), Millenium Logistic Park, Parcul Tineretului din Bucureşti cu spaţii de joacă, Swan Office & Technology Park, Centrul comercial Hornbach din Corbeanca sau OBI Berceni.

La acestea se adaugă incintele unor centre din ţară precum Garden Center şi Proms, dezvoltate cu fonduri europene, cartierul rezidenţial Rezident din Sibiu, un centru comercial din Turnu Severin, un parc industrial pentru Mairon în Găeşti. Tot la acest capitol putem aminti peste 40 de parcuri mai mici în întreaga ţară.

"Pe lângă parcările pe care le facem pentru marile centre comerciale sau borduri şi rigole mici, am asistat în ultima perioadă la creşterea cererii pentru curţi de vile. Oamenii cu job-uri mai bine plătite, care au mers prin ţări străine, au observat că în Vest e demult un obicei pavarea curţilor şi renunţarea la beton", adaugă Emil Goţa.


Sursa

18 April 2011