Bulgarii vor ajunge mai repede pe litoralul Mării Negre, pe cea mai ieftină autostradă din Uniunea Europeană. Autorităţile de la Sofia au inaugurat, la sfârşitul săptămânii trecute, o secţiune a autostrăzii Tracia, după ce pe 1 iulie au deschis un alt tronson din aceeaşi autostradă. Bulgarii au cheltuit 2,2 milioane de euro pe un kilometru de autostradă, faţă de 27 de milioane cât costă în România. Pe segmentele de autostradă inaugurate în această lună autorităţile bulgare n-au introdus sisteme de taxare.

25716-stiri_autostrada_bg_28291100.jpgAutostrada Tracia ar trebui finalizată în februarie 2013, când expiră contractul pentru finanţare din partea Comisiei Europene. ,,Noua autostradă nu numai că va îmbunătăţi siguranţa rutieră, dar va reduce durata călătoriei cu o medie de 47 de minute şi va devia traficul de tranzit dinspre oraşele şi satele afectate de zgomot şi poluare", se arată într-un comunicat al Comisiei Europene.

Pe segmentele de autostradă inaugurate în această lună autorităţile bulgare NU au introdus sistem de taxare. Pe tronsonul de 35 de km există zece poduri, 19 pasaje rutiere şi pasaje subterane, precum şi trei pasaje majore de cale ferată.

Suma totală care va fi investită în autostrada Tracia este de 362,5 milioane de euro, din care 286,2 milioane de euro provin de la Fondul European de Coeziune, instituţie ce finanţează proiecte de infrastructură şi de mediu.

În mai 2010, când premierul bulgar Boiko Borisov a dat startul construirii tronsonului dintre Stara Zagora şi Nova Zagora, el le-a prezentat ziariştilor câteva date referitoare la costul unui kilometru de autostradă în diverse state din Uniunea Europeană. Premierul bulgar a declarat atunci că în Austria şi Grecia preţul unui km de autostradă este de 10 milioane de euro/km, în Ungaria, de 11 milioane, în Germania şi Cehia, de 19 milioane, iar în Romania, de 27 demilioane de euro. În schimb, în Bulgaria un kilometru din autostrada Tracia costa doar 2,2 milioane de euro.

 

Sursa

20 iulie 2012